Etkili bir Instagram pazarlamasında başarıyı
yakalayabilmek için dikkat edilmesi gereken hususların başında markanın
kimliği geliyor.
Bir gününüzün nasıl geçtiğini düşünün. Sabah kalkınca ilk
yaptığımız şey elimize telefonumuzu alıp bildirimlerimizi,
iletilerimizi kontrol etmek oluyor.
Yapılan araştırmalar akıllı telefon
kullananların %84’ünün güne başlarken yaptıkları ilk işin telefonlarına
bakıp herhangi bir uygulamayı açtıklarını gösteriyor. Mobil her geçen
gün hayatımızın vazgeçilmezlerinden olmaya devam ediyor. Bu nedenle
mobil uygulamaların önemi gittikçe daha da artıyor.
Geçtiğimiz aylarda
Google, arama sonuçlarına mobil uyumlu etiketlerini ekleyerek,
kullanıcıların mobil cihazlarından yaptıkları web aramalarında “mobil dostu” siteleri bulmalarını kolaylaştırmayı amaçlayan optimizasyonu hayata geçirdi.
Mobil uyum ve uygulamalar bu kadar önem taşırken markaların da bu
piyasadan uzak kalmalarını beklememek gerekir. Başlarda yalnızca
fotoğraf paylaşımına dayalı bir ortam olarak görülen Instagram, gün geçtikçe artan abone sayısıyla zengin bir sosyal medya mecrasına dönüşmeyi başardı.
Özellikle görsele dayalı pazarlama politikaları güden
markalar için de ucu açık bir fırsat denizi olarak görülmeye başladı.
Etkili bir Instagram pazarlamasında başarıyı yakalayabilmek için dikkat
edilmesi gereken hususların başında markanın kimliği geliyor. Yapılan
paylaşımlar markanın kurumsal yapısına ve kültürüne uygun düşmelidir.
Instagram profilinizin en üstünde bulunan “Bio” kısmı, marka
sayfasını ziyaret eden kullanıcının karşılaşacağı ilk alandır. Bu
nedenle dikkatle doldurulması gerekir. Bu bölümde markanıza ait temel
bilgileri barındırmalıdır.
Etkili Instagram pazarlaması için paylaşılan görsellerin ilgi çekici ve insanlar tarafında devamlı trafik arz edici içerikler olması gerekir.
Instagram kampanyaları genellikle promosyonlar, indirim çekleri,
yarışmalar üzerine ilerlerken markanızın ürün yapısına göre farklı
konseptler de denemenize imkan sunabiliyor. Bu nedenle düzenleyeceğiniz
yarışmalarla hem takipçi hem de trafik elde edebilirsiniz.
Fakat yarışma
başlangıcında yarışmanın gereklerini, kazanma koşullarını, kazananın
nasıl seçileceğini ve ödülün verilme aşamasını net bir şekilde
belirtmeniz gerekiyor. Her sosyal mecranın hedef kitlesi ve içerik özellikleri farklıdır.
Bu
nedenle diğer sosyal medya kanallarında hayata geçirilen projeleri
uyarlayarak kullanabilseniz de daha yaratıcı ve orijinal fikirler,
içerik tüketicileri açısından daha zengin bir profil sergileyecektir.
Instagram’ın arama özelliği hashtag kullanımı
üzerine olduğu için uygun hashtag’ler kullanarak paylaşımlarınızı ilgili
kişilere ulaştırmanız daha kolay olacaktır. Doğru hashtag’lerle ve
doğru zamanda yapılan paylaşımlar şüphesiz daha çok etkileşim alacaktır.
Huffington Post’un araştırmasında 61.000 gönderi üzerinden yapılan
incelemenin sonuçlarına göre; paylaşım için en ideal saatler 02.00 ve
17.00. Bununla birlikte en vasat saatler de 09.00 ve 18.00 olarak
görülüyor.
Aynı araştırma Instagram’ın en popüler gününün Çarşamba -nedendir
bilinmez- en vasat gününün ise Pazartesi olduğunu söylüyor. Instagram’da
düzenli paylaşım yapmak da önem teşkil ediyor.
Bir anda günde 7-8
gönderi yayınlayıp 1 hafta içerik girişi yapmadığınız zaman takipçi
sayınız ve etkileşim oranınız düzenli bir büyüme kat edemiyor.
Instagram paylaşımlarınızı aynı anda diğer sosyal medya hesaplarından
da paylaşmak isterseniz burada da dikkat etmeniz gereken bir husus
bulunuyor.
Facebook için uyumlu olan Instagram fotoğraf
boyutu, Twitter için aynı uyumu sağlamıyor ve gönderiniz sadece bir
link uzantısı olarak görünüyor. Kullanıcıların fotoğrafa ulaşabilmesi
için linke tıklayarak Instagram’a yönlendirilmeleri gerekiyor.
Son olarak kullanıcıların en çok şikayet ettikleri durumlardan biri
olan takipçi satın alma meselesi var. Kullanıcılar anasayfalarına düşen
gönderi ile takip etmediği sayfanızı takip ettiğini fark ediyor.
Instagram CRM sistemi Facebook ve Twitter kadar geniş bilgi veremediği
için bu gibi durumlarda yanlış kişilere erişilebiliyor takipçiler
tarafından ters etki yaratabiliyor.
Bu nedenle Instagram için en verimli
büyüme yöntemlerinin yaratıcı postlar ve kampanyalar olduğunu
söyleyebiliriz.
Haber Kaynağım :
Seda Sipahi (Sosyal Medya Yöneticisi)
http://blog.turkcell.com.tr/






