3 adımda sosyal medyada özgüven eğitimi

                    Kişilerin kendilerini tanıması aşamasında özgüven ne kadar önemliyse, markalarında sosyal medya stratejilerini belirlerken ve yürütürken aynı özgüveni taşımaları yüksek önem taşıyor.

Sadece 2 dakika yayında kalan bir gönderinin binlerce belki de milyonlarca kullanıcı tarafından görülebilmesinin mümkün oluşu, atılan her adımın emin olmasını ve açıklanabilir olmasını gerektiriyor.

Sosyal medyada özgüven sahibi olmak için neler yapmak gerekir?

1) Hayal edin ve isteyin : 

Yapabileceklerinizi hayal edin ve bunu yaparken de mantığa uygun olması için çabalamayın. En uçuk fikirlerinizi düşünün ve daha sonra bunları birbirleri ile ilişkilendirmeye çalışın. 

Başarılı olacağına inandığınız bir fikirden vazgeçmeyin ve uygulamaya geçirmek için elinizden geldiği kadar çabalayın. Unutmayın en güzel fikirler bile revizeyle geri dönebilir. Bu nedenle gerektiğinde ısrarcı olun.

2) Ne yaptığınızı iyi bilin :

İstemek başarmanın yarısı olsa da esas başarıya ulaşmak için onu hayata geçirmek gerekir. Eğer gerçekten büyük bir işe imza atmak istiyorsanız, korkmadan uygulayın. Ancak tüm bilgiye de hâkim olun. 

Sosyal medyada esas olan net olmaktır ve bu netliği yakalayabilmek için de en önemli etken arkasında durduğunuz fikrin ne kadar dolu olduğudur. Bu fikrin detaylarını, atılacak adımları belirleyin ve olası durumlar için mutlaka bir B planı bulundurun.

3) Geri adım atmayı bilin :

Krizleri yönetin ve fırsata çevirin. Oluşan aksaklıkları mizaha çevirebilen fikirler hızlı bir akım oluşturur ve organik erişimin kapılarını açar. Hatalar hayatın her evresinde olduğu gibi sosyal medyada da illa ki olacaktır. 

Önemli olan böyle durumlarla karşılaşıldığında neler yapacağınıza ve nasıl bir profil oluşturacağınıza karar vermektir. 

Yeri geldiğinde geri adım atıp özür dilemek markanızın itibarını zedelemez, aksine verilen sert ve kuralcı yanıtlar, takipçilerinizi ve potansiyel müşterilerinizi sizden uzaklaştıracak, antipatiye yol açacaktır. 

Haber Kaynağım : 
Seda Sipahi (Sosyal Medya Yöneticisi)
http://blog.turkcell.com.tr/