Kişilerin kendilerini tanıması aşamasında özgüven ne
kadar önemliyse, markalarında sosyal medya stratejilerini belirlerken ve
yürütürken aynı özgüveni taşımaları yüksek önem taşıyor.
Sadece 2 dakika yayında kalan bir gönderinin binlerce
belki de milyonlarca kullanıcı tarafından görülebilmesinin mümkün oluşu,
atılan her adımın emin olmasını ve açıklanabilir olmasını gerektiriyor.
Sosyal medyada özgüven sahibi olmak için neler yapmak gerekir?
1) Hayal edin ve isteyin :
Yapabileceklerinizi hayal edin ve bunu yaparken de mantığa uygun
olması için çabalamayın. En uçuk fikirlerinizi düşünün ve daha sonra
bunları birbirleri ile ilişkilendirmeye çalışın.
Başarılı olacağına
inandığınız bir fikirden vazgeçmeyin ve uygulamaya geçirmek için
elinizden geldiği kadar çabalayın. Unutmayın en güzel fikirler bile
revizeyle geri dönebilir. Bu nedenle gerektiğinde ısrarcı olun.
2) Ne yaptığınızı iyi bilin :
İstemek başarmanın yarısı olsa da esas başarıya ulaşmak için onu
hayata geçirmek gerekir. Eğer gerçekten büyük bir işe imza atmak
istiyorsanız, korkmadan uygulayın. Ancak tüm bilgiye de hâkim olun.
Sosyal medyada esas olan net olmaktır ve bu netliği yakalayabilmek için
de en önemli etken arkasında durduğunuz fikrin ne kadar dolu olduğudur.
Bu fikrin detaylarını, atılacak adımları belirleyin ve olası durumlar
için mutlaka bir B planı bulundurun.
3) Geri adım atmayı bilin :
Krizleri yönetin ve fırsata çevirin. Oluşan aksaklıkları mizaha
çevirebilen fikirler hızlı bir akım oluşturur ve organik erişimin
kapılarını açar. Hatalar hayatın her evresinde olduğu gibi sosyal
medyada da illa ki olacaktır.
Önemli olan böyle durumlarla
karşılaşıldığında neler yapacağınıza ve nasıl bir profil
oluşturacağınıza karar vermektir.
Yeri geldiğinde geri adım atıp özür
dilemek markanızın itibarını zedelemez, aksine verilen sert ve kuralcı
yanıtlar, takipçilerinizi ve potansiyel müşterilerinizi sizden
uzaklaştıracak, antipatiye yol açacaktır.
Haber Kaynağım :
Seda Sipahi (Sosyal Medya Yöneticisi)
http://blog.turkcell.com.tr/






