Site başlığı ve açıklaması nasıl yapılmalıdır?

             Google’ın son zamanlarda tekrar güncellemiş olduğu içerik yönergeleri arasında yeniden yazılan bir makale olan site başlığı ve açıklama oluşturma ile alakalı olan bölümde altı çizilen noktaları sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu başlık altında DMOZ’da bağlantı bulundurmanın ne gibi şeylere yol açacağı açık olarak tekrar belirtilmiş. 

İngilizce sayfasında yayınlanmış olan örnekleri yayınlamak yerine Google, Türkçe sayfa içinde içerik yönerge örneklerini eklemiş, bu şekilde daha kolay anlaşılabilir hale geldiğini düşünüyorum. Arama motoru optimizasyonu için bir siteyi değerlendirirken veya yeni bir site inşa ederken bu sayfadaki kriterlerin değerlendirilmesi gerekiyor. 

Tamam, siteleri ziyaretçilere göre yapmak gerekiyor arama motorlarına göre değil; ama ziyaretçilere hitap ederken de Seo kriterlerine bağlı standartlarda hareket etmek işimizi çok daha kolaylaştıracak ve bizi daha çok bulunabilir kılacaktır. Makalenin Türkçe versiyonunu alt kısımda paylaşacağım. Yenilenen ve dikkatimi çeken noktaları sizlere aktarmak istiyorum. 

Anlaşılabilir başlıklar oluşturun 

Bu konudaki değişme ise Türkçe örneklerle desteklenerek daha da açık hale getirilmiş. Ana sayfanız için sadece Ana Sayfa yazıp bırakmayın denilmiş. 

Çünkü arama sonuçlarında en iyi sonucu gösterebilmek için basmakalıp kimi ifadeler sonuçlardan çıkartılarak özet olarak ifade edilebilir. Profil sayfasının başlığının Profil” yapılması gibi birçok sitenin aynı şekilde yapıp, ucu açıkta olan ifadelerden kaçınmamız gerektiğini söylüyor. 

Aynı zamanda Webmasters Tools üzerinden de incelenebilen birbirini tekrar eden title yapılarının da tekrar bir Türkçe örneği verilmiş. 

Anahtar kelimeler ile spam yapmayın 

Kendi sitesini anlaşılabilirlikten uzağa atarak, kendi topraklarında spam yapan arkadaşlar zaten Seo olaylarını hiç düşünmemeli diye düşünüyorum. Tamam bir Seo uzmanı değilim ama bu zamana kadar yaşadıklarımı ve değerlendirmelerimi sizlerle paylaşmaya çalışıyorum. 

Google da aynı şekilde başlık yapılarında birbirini tekrar eden ve semantik yani anlamsal bağ bulunduran kelimeleri sürekli tekrar ettirmeyin demektedir. Çok fazla sayıda benzer ve aynı kelime kullanımının spam site hissi uyandırabileceği söylenmiş. 

Standart yapılı başlıklardan kaçının 

Yeni bir script yazarken dikkat ettiğim noktalardan bir tanesi de Google’ın, sitemizdeki içeriklerin benzerlik oranının çok iyi hesaplıyor olmasıydı. 

Bu noktada ise bırakın başka sitelerden içerik tekrar etmeyi kendi sitemiz içerisinde açıklama ve başlık yapılarını benzer oluşturan yapılardan kaçınmamız gerektiğini Google güzel bir örnekle açıklamış, daha da detaylandırmak gerekirse.

“<ürün adı> ile alakalı bulunabilecek her şey burada.”

Bir e-ticaret sitesinin ürünleri için daha detaylı açıklama belirtmesi gerektiğini söyleyen Google amca, bu tür kullanımların bir site için spam hissi uyandırabileceğini tekrar etmiş. Aynı şekilde bir üst maddede olduğu gibi aynı kelime tekrarı olmasa bile, başka sayfalarda bulunan açıklamalarla benzerlik oranı yüksek olan metinler de bizi riske sokabilmektedir. 

DMOZ ile Google arasındaki ilişki

Google hala DMOZ üzerinden gereken zamanlarda veri alışverişi yaptığını söylüyor. Kimi sitelerimizde de yeterli açıklamalar bulunmadığında DMOZ’a kayıtlıysa, buradaki açıklamaların arama sonuçlarında gösterildiğini görebiliyoruz. 

Aynı şekilde Alexa.com üzerindeki değer sayfamızın açıklaması da eğer premium üye değilseniz ve DMOZ’a kayıtlıysanız, bu açık dizine kayıt olduğunuz metin ile gösterilmektedir. Kısacası kaliteli alanlardan bağlantıların değerlerini yitirdiği konusuna girmediğimiz sürece Google’ın azalmış dahi olsa hala DMOZ’a önem gösterdiğini görebiliyoruz. 

Tekrar etmesi gereken kelimeleri ayırın 

Başlığınızda site ismi gibi sürekli tekrar etmesi gereken kelimeler olabilir. Bu bir zorunluluk olmasa da site sahipleri tarafından bu şekilde bir görüntünün sonuçlarda olması istenebilir. 

Google ise bu noktada sürekli tekrar edecek sabit şeyler varsa, bunların noktalama işaretleriyle ayrılması gerektiğini belirtiyor. Google’ın sayfası üzerinden Türkçe olarak değerlendirebileceğiniz cevap yazısını ve İngilizce olan site başlığı açıklama videosunu izleyebilirsiniz;