Google’ın son zamanlarda tekrar güncellemiş olduğu içerik
yönergeleri arasında yeniden yazılan bir makale olan site başlığı ve
açıklama oluşturma ile alakalı olan bölümde altı çizilen noktaları
sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu başlık altında DMOZ’da bağlantı
bulundurmanın ne gibi şeylere yol açacağı açık olarak tekrar
belirtilmiş.
İngilizce sayfasında yayınlanmış olan örnekleri yayınlamak
yerine Google, Türkçe sayfa içinde içerik yönerge örneklerini eklemiş,
bu şekilde daha kolay anlaşılabilir hale geldiğini düşünüyorum. Arama
motoru optimizasyonu için bir siteyi değerlendirirken veya yeni bir
site inşa ederken bu sayfadaki kriterlerin değerlendirilmesi gerekiyor.
Tamam, siteleri ziyaretçilere göre yapmak gerekiyor arama motorlarına
göre değil; ama ziyaretçilere hitap ederken de Seo
kriterlerine bağlı standartlarda hareket etmek işimizi çok daha
kolaylaştıracak ve bizi daha çok bulunabilir kılacaktır. Makalenin
Türkçe versiyonunu alt kısımda paylaşacağım. Yenilenen ve dikkatimi
çeken noktaları sizlere aktarmak istiyorum.
Anlaşılabilir başlıklar oluşturun
Bu konudaki değişme ise Türkçe örneklerle desteklenerek daha da açık
hale getirilmiş. Ana sayfanız için sadece “Ana Sayfa” yazıp bırakmayın
denilmiş.
Çünkü arama sonuçlarında
en iyi sonucu gösterebilmek için basmakalıp kimi ifadeler sonuçlardan
çıkartılarak özet olarak ifade edilebilir. Profil sayfasının başlığının
“Profil” yapılması gibi birçok sitenin aynı şekilde yapıp, ucu açıkta
olan ifadelerden kaçınmamız gerektiğini söylüyor.
Aynı zamanda
Webmasters Tools üzerinden de incelenebilen birbirini tekrar eden title
yapılarının da tekrar bir Türkçe örneği verilmiş.
Anahtar kelimeler ile spam yapmayın
Kendi sitesini anlaşılabilirlikten uzağa atarak, kendi topraklarında spam yapan arkadaşlar zaten Seo olaylarını hiç düşünmemeli diye düşünüyorum. Tamam bir Seo
uzmanı değilim ama bu zamana kadar yaşadıklarımı ve değerlendirmelerimi
sizlerle paylaşmaya çalışıyorum.
Google da aynı şekilde başlık
yapılarında birbirini tekrar eden ve semantik yani anlamsal bağ
bulunduran kelimeleri sürekli tekrar ettirmeyin demektedir. Çok fazla
sayıda benzer ve aynı kelime kullanımının spam site hissi
uyandırabileceği söylenmiş.
Standart yapılı başlıklardan kaçının
Yeni bir script yazarken dikkat ettiğim noktalardan bir tanesi de
Google’ın, sitemizdeki içeriklerin benzerlik oranının çok iyi hesaplıyor
olmasıydı.
Bu noktada ise bırakın başka sitelerden içerik tekrar etmeyi
kendi sitemiz içerisinde açıklama ve başlık yapılarını benzer oluşturan
yapılardan kaçınmamız gerektiğini Google güzel bir örnekle açıklamış,
daha da detaylandırmak gerekirse.
“<ürün adı> ile alakalı bulunabilecek her şey burada.”
Bir e-ticaret
sitesinin ürünleri için daha detaylı açıklama belirtmesi gerektiğini
söyleyen Google amca, bu tür kullanımların bir site için spam hissi
uyandırabileceğini tekrar etmiş. Aynı şekilde bir üst maddede olduğu
gibi aynı kelime tekrarı olmasa bile, başka sayfalarda bulunan
açıklamalarla benzerlik oranı yüksek olan metinler de bizi riske
sokabilmektedir.
DMOZ ile Google arasındaki ilişki
Google hala DMOZ üzerinden gereken zamanlarda veri alışverişi
yaptığını söylüyor. Kimi sitelerimizde de yeterli açıklamalar
bulunmadığında DMOZ’a kayıtlıysa, buradaki açıklamaların arama
sonuçlarında gösterildiğini görebiliyoruz.
Aynı şekilde Alexa.com
üzerindeki değer sayfamızın açıklaması da eğer premium üye değilseniz
ve DMOZ’a kayıtlıysanız, bu açık dizine kayıt olduğunuz metin ile
gösterilmektedir. Kısacası kaliteli alanlardan bağlantıların değerlerini
yitirdiği konusuna girmediğimiz sürece Google’ın azalmış dahi olsa hala
DMOZ’a önem gösterdiğini görebiliyoruz.
Tekrar etmesi gereken kelimeleri ayırın
Başlığınızda site ismi gibi sürekli tekrar etmesi gereken kelimeler
olabilir. Bu bir zorunluluk olmasa da site sahipleri tarafından bu
şekilde bir görüntünün sonuçlarda olması istenebilir.
Google ise bu
noktada sürekli tekrar edecek sabit şeyler varsa, bunların noktalama
işaretleriyle ayrılması gerektiğini belirtiyor. Google’ın sayfası üzerinden Türkçe olarak değerlendirebileceğiniz
cevap yazısını ve İngilizce olan site başlığı açıklama videosunu
izleyebilirsiniz;