Alexa ve özgün içerik ilişkisi


       Alexa değerleri reklam alım satımlarında hala yerini koruyan bir kriterdir. Belirli bir seviyede olan siteleri kendi istatistik değerlendirme araçlarıyla dünyadaki sitelere göre listeleyen ve sürekli olarak bunu güncel tutan bir sistemdir. 

Sitenizin başka sitelerden almış olduğu backlink yani referans bağlantıları, ziyaretçi trafiğiniz gibi birçok etmen Alexa değerinizi etkilemektedir. 

İlerleme kaydettikçe ciddi şekilde önemini gösteren ama belirli bir yere kadar da kolay manipüle edilebilir bir sistem olduğu için önemli istatistiklere ulaşılmadığı sürece fazla da bir önemi olduğunu düşünmüyorum.

Daha önceleri cevaplamış olduğum soruları biraz daha detaylandırarak yeni bir yazı yazmak istedim. Herhangi bir backlink çalışması yapılmamış, sitesinde Alexa widget bulundurmayan ve aynı zamanda herhangi bir bot kullanmayan bir site güncel içerikleri ile belirli bir yere kadar gelebilmektedir. 

Yeni açtığınız bir site milyonlu sayılardayken sadece birkaç içerik girerek ve sitenizi güncelleyerek hızlı bir şekilde ilerleyiş kaydedebilirsiniz. Doğal bir sonuç ile insanlara sıralama sunabilmek için, kullanıcıların gözünden değerlendirmeler yapmak gerekir. 

İşte bunun için de bir site oluştururken arama motorları ve otorite standartlarına uygun; aynı zamanda da sağlıklı bir şekilde direkt olarak kullanıcıya hitap edecek şekilde olmasına önem gösterilmelidir.

Alexa değerlerinin gerçekçiliği ile alakalı detaylı bir değerlendirme yapmıştım, o yazımı okumak için aşağıdaki bağlantıyı inceleyebilirsiniz;