Google’ın istatistik servisi olan Analytics üzerinden sitenizdeki anlık ziyaretçileri incelemeniz mümkün. Genel istatistikleri gecikmeli olarak yansıtan Google Analytics, real time ismini verdiği bu özelliğiyle birlikte anlık olarak sitenizde olan ziyaretçilerin dünya
üzerinde yerlerini, hangi sayfalarda gezindiklerini, nerelerden
sitenize ulaştığı gibi bilgileri size sunuyor.
Sitenize eklediğiniz Analytics kodunu sitenize eklemeniz
bu servisi kullanmanız için yeterli olacaktır. Daha önceleri
yerleştirmiş olan arkadaşlarında herhangi bir değişiklik yapmasına gerek
yok.
1 sene öncesinde tüm özellikleriyle beraber beta olarak yayına alınan bu özellik şimdilerde daha da geliştirilmiş durumda. Gerçek zamanlı verilere erişirken %100 bir bilgi akışı sağlayamıyorsunuz.
1 sene öncesinde tüm özellikleriyle beraber beta olarak yayına alınan bu özellik şimdilerde daha da geliştirilmiş durumda. Gerçek zamanlı verilere erişirken %100 bir bilgi akışı sağlayamıyorsunuz.
Ziyaretçilerin hangi kanallardan
geldiğinden tutunda, hangi işletim sistemini kullandığına kadar bir çok
şeyi kişiselleştirdiğiniz takdirde görmeniz mümkün. Anlık olarak
göremediğiniz bilgileri ise birkaç saat gecikmeli olarak genel bakış
sayfasından değerlendirmeniz mümkün.
Burada ise Google’da bulunmayan bir
özellik kendini gösteriyor. Yandex Metrica‘da bulunan Webvisor özelliği
ile sitenizdeki ziyaretçilerin hangi sayfalarda ne tür hareketler
yaptığınızı görebiliyorsunuz. Real time kısmını iyi olarak
geliştiremeyen Metrica servisine karşın, Analytics’in bu özelliğinin
geliştirilmesiyle birlikte daha detaylı ölçümlemeler yapmanız
kolaylaşıyor.
Yandex Metrica’yı belirtme nedenim ise, sonuçları
istatistik rapor sayfasına eş zamanlı olmasa bile bir iki dakika
gecikmeyle Google’dan daha erken yansıtmasıdır. Henüz veritabanında kaç
site bulundurduğunu bilmiyorum, Google Analytics kadar kullanıldığı zaman belki yansıma süresi Analytics gibi 1-2 saati bulabilir.
Bu yeni bir özellik değil, ben ise beta olarak belirtilen kimi
özelliklerin daha da işlevli çalışır hale geldiği için bu yazıyı yazma
ihtiyacı duydum. Profil ve kısıtlama seçenekleri beta sürümündeyken bu kadar
esnek değildi. Şimdi ise anlık ziyaretçilerde de hedefler belirleyip
skorlar oluşturabiliyorsunuz.
Hangi sayfada hangi ziyaretçilerin
olduğunu görseniz bile, bu ziyaretçilerin hangi sayfalara (yoğunluk ve istatistik olarak)
geçiş yaptığını real time kısmında göremiyordunuz. Bu gibi özelliklerin
anlık takip kısmına da konulması, analiz ve değerlendirmeyi
kolaylaştırıyor diye düşünüyorum.
Güzel olduğunu düşündüğüm bir diğer özellik ise sosyal ağların otomatik olarak tanınma kısmının gelişmesi.
Örneğin bir sayfanız Twitter’da paylaşılmış ve oradan ziyaretçiler
gelmişse, bunları daha detaylı incelemeniz mümkün.
Beta sürümündeyken
anlık ziyaretçi süre aralığını belirleme özelliği bulunmazken şimdi
hangi dakikalara arasında anlık ziyaretçilerin (çıkış yapmayanların haricinde) sıfırlanabileceğini kendiniz belirleyebiliyorsunuz.
- Yandex Metrica servisi – Webvisor uygulaması
Gerçek zamanlı analiz hakkında Google’ın resmi Türkçe yardım sayfasına aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz;
Google Analytics dışında farklı hizmetler ile anlık ziyaretçi analizi yapabileceğiniz servisleri tanımak için aşağıdaki yazıdan devam edebilirsiniz;
Anlık ziyaretçi uygulamaları
Anlık ziyaretçi uygulamaları
Beta olarak devam eden birçok özellik bulunmaktadır. Bunlar
geliştirildiği zaman yazımı güncellemeyi düşünüyorum.
Aynı zamanda
Google’ın anlık ziyaretçi analiz sayfasına cep telefonunuzdan da
ulaşmanız mümkün.
Özelliklerin hepsi yansımasa da Google Play’de bulunan uygulama sayesinde, sade bir arayüz ile Analytics istatistiklerinizi inceleyebilirsiniz.