İnternet Alışverişlerinde En Çok Karşılaşılan Sorular

                 Son yıllarda internet kullanımının yüksek oranları bulmasıyla beraber ülkemizde de online alışveriş yapan bireylerin sayısı da her geçen gün artış göstermektedir. 

İnternetten alışverişin en cazip yönü; onlarca alışveriş mağazasını ayağınıza kadar getirmesi ve birçok farklı alışveriş sitesi arasında fiyat karşılaştırması yapıp aynı ürünü en ucuz yolla almanızı sağlayabilmektedir. 

Ancak internetten alışveriş yaparken başınıza gelmesi muhtemel, bazı olumsuz durumlar söz konusu olabilmektedir.  İnternetten alışveriş yaparken başınıza gelmesi olağan durumları sizler için listeledik.
 hatalı ürün gönderimi
5) Hatalı Ürün Gönderimi

                    İnternetten alışverişte tüketicilerin en büyük hayal kırıklarından biri olan hatalı ürün gönderimi maalesef büyük, güvenilir firmalarda bile bazen yaşanabilmektedir.  Verilen spor ayakkabı siparişi yerine gelen kundura ayakkabı başınıza gelinebilecek en basit örneklerden biridir. 

Böyle durumlarda büyük firmalarla iletişime geçilmesi halinde değiştirme işlemi yapılabilmektedir fakat buna birde ürünün firmaya iadesi ve firmanın size göndermesi gereken doğru ürünün teslim süresi tüketicilere büyük zaman kayıpları yaşatabiliyor. 

Ne olduğu belli olmayan küçük güvensiz sitelerin birçoğu da hatalı ürün gönderimini bilerek yapıp sahtekarlığa kaçabiliyor.

4) Kargo Teslim Süresinde Gecikme

kargolardaki gecikme                Ülkemizde yapılan online alışverişlerde kullanıcıların %86’lık gibi büyük bir kısmı, yaptıkları alışverişlerde ki kargo tesliminin gecikmelerinden şikayetçi olmaktadır. 

Kargo teslim sürecini aksatan başlıca sebepler; sitelerin anlaşmalı olduğu kargo firmalarının kalitesi, adres yanlışlığı ve eksikliği, kargo firmasının eve teslim adı altında sunmuş oldukları bilgilerde teslimat yapmadıkları bölgeleri belirtmemeleri, alıcıyla bir iletişim kuramamaları gibi etkenlerdir. 

İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin ardından bireyler mutlaka kargo numarasını takip etmeli ve kargo müşteri temsilciliğiyle iletişim halinde olmaları gerekmektedir.
ekstra masraflar
3) Çıkarılan Ekstra Masraflar

                  Bazı alışveriş sitelerinde hatalı olarak gösterilen veya fiyatı az gösterip satışları arttırmaktan mı kasıt yapılan nedeni bilinmeyen birtakım fiyat belirsizlikleri vardır. 

Örneğin bir alışveriş sitesinde bir ürüne 50.00 TL‘lik fiyat tutarının ardından yapılan alışverişlerin hesap kesimi sırasında KDV oranı, kargo fiyatı, ürünün yanında gönderilecek ekstra sözde hediyenin fiyatı gibi tüketicinin gözünden kaçabilecek bazı sorunlar çıkabilmektedir. 

Tüketiciler mutlaka bu gibi durumlara dikkat etmelidir ve mümkünse fiyatların net olduğu sitelerden alışveriş yapmaya özen göstermelidir. Büyük ve güvenilir siteler genellikle bu tip fiyat oyunlarına başvurmamaktadır.
hasarlı ürün gönderimi
2) Hasalı Ürün Gönderimi

                  Önceki maddelerde başa gelebilecek olaylar arasında hatalı ürün gönderimini belirtmiştik. Ancak ürün doğru gönderilmesi durumunda bile ürünün defolu, hasarlı olabilme ihtimali yüksektir. 

Bu nedenle ürünün şahsa olan teslimi yapılır yapılmaz, ürünün doğru ürün olup olmadığı veya hasara maruz kalıp kalmadığı gibi kontrol işlemlerine başvurmak gerekmektedir. 

Aksi bir durum söz konusu olursa siteyle bir an önce iletişime geçmek gerekmektedir. Çünkü ürünün iadesi veya değiştirilmesi belli bir süre zarfında gerçekleşebilecek bir olaydır. 

1) İade Sorunları

kargolarda iade işlemi                  Ürün birtakım dikkatsizlik veya hatadan dolayı kişiye yanlış teslim edilmiş olabilir. Ancak siteler bu gibi durumları düzeltmek için tüketicilere iade ve değişim gibi affettirici özellikte bir takım fırsatlar sunmaktadır. 

Bu aynı zamanda tüketicilerin yasal hakkı olmaktadır. Ancak bazı siteler iade ve değişim gibi tüketici haklarından kaçmak için telefonlara bakmama, maillere geri dönmeme gibi yollara başvurmaktadırlar.  Bu tarz durumlara maruz kalmamak adına online alışverişlerde dikkatli olmak gerekmektedir. 

Ayrıca alışveriş yapacağınız sitenin sikayetvar.com da ne tür şikayetlere maruz kaldığını ve ilgili firmanın şikayetlere dönüş yapıp yapmadığını öğrenebilirsiniz. Hakkında çok şikayet olup ve tüketicinin mağduriyetini çözmeyen sitelerden alışveriş yapmamaya özen göstermek gerekir.

İnternet üzerinden alışveriş yaparken mümkün olduğunca adı bilinir, güvenilirliği konusunda duyum alınan, SSL sertifikasına sahip ve benzeri özellikleri bulunan sitelerden alışveriş yapmaya özen göstermek gerekmektedir.

Haber Kaynağım :
https://www.biliste.com/