Son yıllarda internet kullanımının yüksek oranları bulmasıyla beraber
ülkemizde de online alışveriş yapan bireylerin sayısı da her geçen gün
artış göstermektedir.
İnternetten alışverişin en cazip yönü; onlarca
alışveriş mağazasını ayağınıza kadar getirmesi ve birçok farklı
alışveriş sitesi arasında fiyat karşılaştırması yapıp aynı ürünü en ucuz
yolla almanızı sağlayabilmektedir.
Ancak internetten alışveriş yaparken
başınıza gelmesi muhtemel, bazı olumsuz durumlar söz konusu
olabilmektedir. İnternetten alışveriş yaparken başınıza gelmesi olağan
durumları sizler için listeledik.

5) Hatalı Ürün Gönderimi
İnternetten alışverişte tüketicilerin en büyük hayal kırıklarından
biri olan hatalı ürün gönderimi maalesef büyük, güvenilir firmalarda
bile bazen yaşanabilmektedir. Verilen spor ayakkabı siparişi yerine
gelen kundura ayakkabı başınıza gelinebilecek en basit örneklerden
biridir.
Böyle durumlarda büyük firmalarla iletişime geçilmesi halinde
değiştirme işlemi yapılabilmektedir fakat buna birde ürünün firmaya
iadesi ve firmanın size göndermesi gereken doğru ürünün teslim süresi
tüketicilere büyük zaman kayıpları yaşatabiliyor.
Ne olduğu belli
olmayan küçük güvensiz sitelerin birçoğu da hatalı ürün gönderimini
bilerek yapıp sahtekarlığa kaçabiliyor.
4) Kargo Teslim Süresinde Gecikme

Kargo teslim sürecini aksatan
başlıca sebepler; sitelerin anlaşmalı olduğu kargo firmalarının
kalitesi, adres yanlışlığı ve eksikliği, kargo firmasının eve teslim adı
altında sunmuş oldukları bilgilerde teslimat yapmadıkları bölgeleri
belirtmemeleri, alıcıyla bir iletişim kuramamaları gibi etkenlerdir.
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin ardından bireyler mutlaka
kargo numarasını takip etmeli ve kargo müşteri temsilciliğiyle iletişim
halinde olmaları gerekmektedir.

3) Çıkarılan Ekstra Masraflar
Bazı alışveriş sitelerinde hatalı olarak gösterilen veya fiyatı az
gösterip satışları arttırmaktan mı kasıt yapılan nedeni bilinmeyen
birtakım fiyat belirsizlikleri vardır.
Örneğin bir alışveriş sitesinde
bir ürüne 50.00 TL‘lik fiyat tutarının ardından yapılan alışverişlerin
hesap kesimi sırasında KDV oranı, kargo fiyatı, ürünün yanında
gönderilecek ekstra sözde hediyenin fiyatı gibi tüketicinin gözünden
kaçabilecek bazı sorunlar çıkabilmektedir.
Tüketiciler mutlaka bu gibi
durumlara dikkat etmelidir ve mümkünse fiyatların net olduğu sitelerden
alışveriş yapmaya özen göstermelidir. Büyük ve güvenilir siteler
genellikle bu tip fiyat oyunlarına başvurmamaktadır.

2) Hasalı Ürün Gönderimi
Önceki maddelerde başa gelebilecek olaylar arasında hatalı ürün
gönderimini belirtmiştik. Ancak ürün doğru gönderilmesi durumunda bile
ürünün defolu, hasarlı olabilme ihtimali yüksektir.
Bu nedenle ürünün
şahsa olan teslimi yapılır yapılmaz, ürünün doğru ürün olup olmadığı
veya hasara maruz kalıp kalmadığı gibi kontrol işlemlerine başvurmak
gerekmektedir.
Aksi bir durum söz konusu olursa siteyle bir an önce
iletişime geçmek gerekmektedir. Çünkü ürünün iadesi veya değiştirilmesi
belli bir süre zarfında gerçekleşebilecek bir olaydır.
1) İade Sorunları

Bu aynı zamanda tüketicilerin yasal hakkı
olmaktadır. Ancak bazı siteler iade ve değişim gibi tüketici haklarından
kaçmak için telefonlara bakmama, maillere geri dönmeme gibi yollara
başvurmaktadırlar. Bu tarz durumlara maruz kalmamak adına online
alışverişlerde dikkatli olmak gerekmektedir.
Ayrıca alışveriş
yapacağınız sitenin sikayetvar.com da ne tür şikayetlere maruz kaldığını
ve ilgili firmanın şikayetlere dönüş yapıp yapmadığını
öğrenebilirsiniz. Hakkında çok şikayet olup ve tüketicinin mağduriyetini
çözmeyen sitelerden alışveriş yapmamaya özen göstermek gerekir.
İnternet üzerinden alışveriş yaparken mümkün olduğunca adı bilinir,
güvenilirliği konusunda duyum alınan, SSL sertifikasına sahip ve benzeri
özellikleri bulunan sitelerden alışveriş yapmaya özen göstermek
gerekmektedir.
https://www.biliste.com/