Facebook, kullanıcılarına özellikle
mobildeki alışverişi daha kolay ve hızlı yapabilmeleri için birçok
yenilik getirmeye hazırlanıyor.
İnsanlar gün geçtikçe mobile daha fazla adapte oluyor. Teknolojiye en hızlı alışma dönemi bu sektörde gerçekleşiyor. Kolayca İnternet yardımıyla Dünya'ya bağlanılabiliyor ve yeni şeyler keşfedilebiliyor.
Ancak pazarlamacılar mobildeki kullanıcıların alışveriş deneyimlerini
pek beğenmiyor. Harcanan zamanın çoğunluğu işe yarayan uygulamalar
iken, mobilden alışveriş yapmak isteyenlerin işi o
kadar da kolay olmuyor.
Müşteriler sayfaların yavaş açılması, satış
işlemine varmadan önce çok fazla aşamayla karşı karşıya kalmak gibi
zorluklarla karşılaşabiliyor bu da insanları alışveriş sektöründen
uzaklaştırabiliyor.
Facebook’ta insanlar sadece arkadaşlarıyla ya da
aileleriyle buluşmak için bulunmuyor. Birçok kullanıcı markalar ve
ürünleriyle de etkileşim halinde olmak istiyor. Yapılan bir ankette
insanların yeni ürünleri en çok keşfettiği yer, ana sayfada Haber Kaynağı kısmı, Sayfalar ve Gruplar olarak çıkmış.Facebook Haber Kaynağı için reklamlar
Geçen sene Facebook bizlere mobilde Haber Kaynağı
için sıralı şekilde dönen reklamları getirmişti. Bu sayede tek bir link
ile birçok ürün görselini görebiliyorduk. Sonra bu özellik Instagram
reklamları için de gelmişti.
Satıcılar bu dönen haber sistemini
kendilerine faydalı olarak görüyorlar çünkü mobil kullanıcısına en kolay
şekilde ürünleri göstermenin yolunun bu olduğuna inanıyorlar.
Kusursuz reklam deneyimi
Mobilde Haber Kaynağı’ndan bir reklama tıklandığında, o ürüne gidiş, sayfanın açılması çok yavaş oluyor veya site optimize edilmemiş durumda olabiliyor. Bu da kullanıcıların daha içeriği görmeden gitmelerine neden oluyor.
Kusursuz reklam deneyimi
Mobilde Haber Kaynağı’ndan bir reklama tıklandığında, o ürüne gidiş, sayfanın açılması çok yavaş oluyor veya site optimize edilmemiş durumda olabiliyor. Bu da kullanıcıların daha içeriği görmeden gitmelerine neden oluyor.
Canvas adı verilen yeni reklam gösterme şekli Haziran ayından beri test edilmekte. Görünüşte pek farkı olmayan reklamlar,
tıklandıktan sonra direkt olarak içeriği tam ekran açıp, bir slide
gösterisi şeklinde aşağı yukarı oynar halde ürünü gösterebiliyor.
Bu da
herhangi bir link ile yönlendirme olmadan önce içeriğin önce Facebook üzerinden görülebilmesini sağlıyor.
Satın al butonu
Reklamlarda bir süredir denenen “Satın Al” butonu,
pazarlamacılara ilgili ürünlerini satmaları için kolaylık sağlıyor.
İster masaüstünde ister mobilde olan bir kullanıcı reklam ürününün
içindeki Satın Al butonuna basarak ürünü direkt olarak Facebook’u terk etmeden satın alabiliyor.
Sayfalara Mağaza bölümü
Facebook Sayfalar çok fazla tercih edilen ve ziyaret edilen bir bölüm. Facebook, Sayfa sahiplerine kendi ürünlerini sergileyebilmesi için Mağaza bölümü açma imkanı sağlıyor. Mağaza sayesinde ürünlerin ister direkt satışı, ister ürün sayfasına yönlendirme yapılabiliyor.
Menülerde alışveriş seçeneği
Solda bulunan menülerde önümüzdeki haftadan sonra test edilmeye
başlanacak olan alışveriş bölümü ile birlikte kullanıcılar, nasıl bir
sayfaya, gruba giriyorlarsa aynı şekilde alışveriş bölümüne gidip, orada listelenen ürünler arasında gezip satın alma yapabilecek.
Facebook’un yeni reklamları ve ürün satışları hakkında ne düşünüyorsunuz?
Haber Kaynağım :
http://shiftdelete.net/