Teknoloji
şirketleri, gençleri cezbedecek ürünler ortaya çıkarmak için birbiriyle
yarışıyor. Bu yarış aslında, şirketlerin geleceğine yapılan bir
yatırımdan başka bir şey değil.
Apple’ın ABD’deki başarısını borçlu olduğu en büyük etmenin ne olduğunu hiç merak ettiniz mi?
Tüm Dünya'da IBM/MS DOS/Windows PC’lerin yükselişte olduğu yıllarda ABD’de her gencin eline Apple bilgisayar alması aslında bir tesadüf değil.
Aksine Apple’ın 80’li yıllarda yaptığı çok zekice bir hamlenin sonucu olarak, 90’lı ve 2000’li yıllarda ABD’de Apple bilgisayarların gücü pekişti. Bu hamle ise, Apple’ın ABD’de okulların bilgisayar laboratuvarlarına girme başarısıydı.
Apple’ın ABD’deki başarısını borçlu olduğu en büyük etmenin ne olduğunu hiç merak ettiniz mi?
Tüm Dünya'da IBM/MS DOS/Windows PC’lerin yükselişte olduğu yıllarda ABD’de her gencin eline Apple bilgisayar alması aslında bir tesadüf değil.
Aksine Apple’ın 80’li yıllarda yaptığı çok zekice bir hamlenin sonucu olarak, 90’lı ve 2000’li yıllarda ABD’de Apple bilgisayarların gücü pekişti. Bu hamle ise, Apple’ın ABD’de okulların bilgisayar laboratuvarlarına girme başarısıydı.
80’li yıllarda geliştirdiği özel eğitim uygulamalarıyla ABD
okullarına giren Apple, okuldan sonra evine giden küçük çocuğun ailesine
“bana Apple bilgisayar alın,” baskısı yapmasına neden olmuştu.
Elbette bu çocuklar büyüdüklerinde de kişisel kullanımları için alışmış oldukları Apple bilgisayarları almaya devam ettiler.
Elbette bu çocuklar büyüdüklerinde de kişisel kullanımları için alışmış oldukları Apple bilgisayarları almaya devam ettiler.
Üstelik bu
bilgisayarlar, rakip bilgisayarların iki üç katı fiyatlara satılıyordu
ama çocukken Apple bilgisayar sistemlerine alışmış çocuklar
alışkanlıklarını bozmamak için iki katı fiyat ödemeye razıydı.
İşte
Apple’ı Apple yapan önemli faktörlerden biri bu oldu. Müşterilerini daha
çocukken kendine bağlamayı başarmıştı. 90’lı yıllarda Microsoft da bu politikayı benimsedi. İşletim
sistemini okullara ücretsiz veya çok düşük ücretlerle dağıtmaya başladı.
Microsoft’un planı, öğrencilerin Windows ortamına alışarak büyümesi ve eğitim görmesi, çalışma hayatına başladıklarında da işyerlerinde Windows işletim sistemi kullanmalarıydı.
Elbette Microsoft’un DOS ve Windows sistemini çocuklar için çok çekici ürünler olan video oyunları için de asıl mecra haline dönüştürmesi de büyük bir başarıydı.
Microsoft’un planı, öğrencilerin Windows ortamına alışarak büyümesi ve eğitim görmesi, çalışma hayatına başladıklarında da işyerlerinde Windows işletim sistemi kullanmalarıydı.
Elbette Microsoft’un DOS ve Windows sistemini çocuklar için çok çekici ürünler olan video oyunları için de asıl mecra haline dönüştürmesi de büyük bir başarıydı.
Hatta 2000’lerin başına dek
tamamen iş yazılımları geliştiren kurumsal bir şirket olarak bilinen
Microsoft’un o dönemde oyun departmanı açıp video oyunları geliştirmeye
başlayacağını duyurması büyük şaşkınlık yaratmıştı.
Ancak bu hamle sayesinde Microsoft, Windows işletim sisteminin ve Xbox oyun konsollarının dünyada video oyunları için en önemli mecra olmasını sağladı.
Bu hamlenin sonucunda, 15 yıl sonra bugün, Xbox sahibi milyonlarca insanın, işletim sistemi seçerken Xbox oyunlarını da rahatça oynamalarına izin veren Windows 10 işletim sistemini tercih ettiklerini görüyoruz.
Ancak bu hamle sayesinde Microsoft, Windows işletim sisteminin ve Xbox oyun konsollarının dünyada video oyunları için en önemli mecra olmasını sağladı.
Bu hamlenin sonucunda, 15 yıl sonra bugün, Xbox sahibi milyonlarca insanın, işletim sistemi seçerken Xbox oyunlarını da rahatça oynamalarına izin veren Windows 10 işletim sistemini tercih ettiklerini görüyoruz.
Kısaca söylemek gerekirse, çocukların kalbini kazanan teknoloji
şirketleri onları yetişkinlik döneminde de kazanmış oluyor. Okullarda
Android veya iOS tabletlerin kullanımı için yaşanan yarışın sebebi de
buydu.
Hatırlayacak olursanız, Fatih Projesinde Android değil iOS tabletlerin kullanılması için Apple yöneticileri Türkiye’ye kadar gelmişlerdi. Bu “çocukların gönlünü fethetme” yarışında sadece Apple ve Microsoft yok. Google da uzun zamandır çocukları fethetmek için çalışıyor.
Küçük çocukların eğitiminde kullanılabilecek, düşük fiyatlı PC’ler üretilmesini sağlamak için ChromeOS işletim sistemiyle yarışa dahil olan Google ayrıca düşük fiyatlı Android tabletleri sayesinde dünyada çok sayıda okula da girmeyi başarmış durumda.
Hatırlayacak olursanız, Fatih Projesinde Android değil iOS tabletlerin kullanılması için Apple yöneticileri Türkiye’ye kadar gelmişlerdi. Bu “çocukların gönlünü fethetme” yarışında sadece Apple ve Microsoft yok. Google da uzun zamandır çocukları fethetmek için çalışıyor.
Küçük çocukların eğitiminde kullanılabilecek, düşük fiyatlı PC’ler üretilmesini sağlamak için ChromeOS işletim sistemiyle yarışa dahil olan Google ayrıca düşük fiyatlı Android tabletleri sayesinde dünyada çok sayıda okula da girmeyi başarmış durumda.
Google şimdi ChromeOS’lu PC’lerde de kullanılan Google Docs servisinde sesle yazı yazabilme özelliğini devreye sokuyor.
Bu yetenek sayesinde bir metin dosyası açıp, bilgisayara doğru konuşarak, metin dosyası üzerine yazı yazmak mümkün olacak. Bu aslında, Google’ın uzun süre önce devreye alması gereken bir özellikti ama niçin bugüne kadar beklediler, bilinmez.
Ayrıca yine Google Docs üzerinde yeni bir dosya açmak istediğinizde, karşınıza farklı temalar çıkacak. Mektup, rapor, davetiye veya başka bir amaç için özelleştirilmiş bir temalar, hem çocukların, hem yetişkinlerin işini kolaylaştıracak.
Bu yetenek sayesinde bir metin dosyası açıp, bilgisayara doğru konuşarak, metin dosyası üzerine yazı yazmak mümkün olacak. Bu aslında, Google’ın uzun süre önce devreye alması gereken bir özellikti ama niçin bugüne kadar beklediler, bilinmez.
Ayrıca yine Google Docs üzerinde yeni bir dosya açmak istediğinizde, karşınıza farklı temalar çıkacak. Mektup, rapor, davetiye veya başka bir amaç için özelleştirilmiş bir temalar, hem çocukların, hem yetişkinlerin işini kolaylaştıracak.
Türkiye’de ise teknoloji şirketleri çocuklar için özel ürünler
geliştirmek yerine çocukları genellikle bir pazarlama aracı olarak
kullanıyorlar, malumunuz, çocuklar reklamlarda çok tatlı görünüyorlar ve
minik, tatlı çocukların sempatisi sayesinde yetişkinler de o ürüne
sıcak bakmaya başlıyorlar.
Ancak bu yöntem, sürekli çocuklu reklamlar çekmeyi gerektirirken, çocuklara yönelik ürünlerle çocukların kalbini fethetmek, yetişkin olduklarında o çocukların markanın sadık müşterileri olmasını sağlıyor.
Bakalım, Türk şirketleri Apple’ın, Microsoft’un, Google’ın 30 yıl önce keşfettiği bu stratejiyi ne zaman fark edecekler?
Ancak bu yöntem, sürekli çocuklu reklamlar çekmeyi gerektirirken, çocuklara yönelik ürünlerle çocukların kalbini fethetmek, yetişkin olduklarında o çocukların markanın sadık müşterileri olmasını sağlıyor.
Bakalım, Türk şirketleri Apple’ın, Microsoft’un, Google’ın 30 yıl önce keşfettiği bu stratejiyi ne zaman fark edecekler?
Haber Kaynağım :
http://www.techinside.com/