Ekonomi çarkı alışlar ve verişler ile dönmektedir.
Günümüz şartlarında ürün çeşitliliğinin hızla arttığı da göz önünde
bulundurulduğunda, reklam ve pazarlama gücünü göstermektedir.
Ekonomik sistem devam ettiği sürece – yani insanlığın sonu gelene dek- pazarlama,
popülaritesini hç kaybetmeyecektir. Hal böyle olunca bu branşa rağbet
her geçen gün daha da artmaktadır. 90'ların sonu ile dünyayı saran
dijital akım, pazarlamayı da etkisi altına alıp evrilmesine imkan
sağlamıştır.
Böylece dijital pazarlama 2000'li yılların en popüler dalı
haline gelmiştir. Eğitmenler, bu alanda etkili veriler derleyip
aktardıkları seminerler vermiş, öncü üniversiteler bölümler açmış ve "dijital pazarlama" yı lisanslı bir meslek haline çevirmişlerdir.
Hızla artan ajanslar, açık olan
pazarı çabucak el altına almışlardır. Ancak -elbette- her işin kendine
göre incelikleri vardır ve belli başlı özelliklere sahip olmayan
kişilerin de bu alana yönelmeleri doğru değildir.
Klasik pazalamadan farklı olan özellikleri nedeniyle her pazarlamacı dijital pazarlamacı olmamalıdır. Peki nedir bu özellikler?
Kimler dijital pazarlamacı olmamalıdır?
1) Sakin mizaçlı kişiler :
Pazarlama vahşidir. Reklam dünyası
içerisinde yer alan kişiler de bu döngünün içerisinde yer yer sert olmak
durumunda kalırlar. Her zaman daha iyisini yapmak, yapılanın "bi' tık"
üzerine çıkan işler meydana getirmek gerekmektedir. Bu aksiyona uyum
sağlayabilmek için her an yeniliklere açık olmalı ve durağan bir
karaktere sahip olmamalıdır.
2) Stresle başa çıkamayan kişiler :
Aylarca çalıştığınız iş son bir onay
ile iptal olabilir veya hayatınızı adadığınız bir iş tam uygulamaya
konacağı anda piyasaya bir benzeri düşebilir. İşin oluşum ve uygulama
anı yüksek gerilimli bir elektrik telinde yürümek gibi olabilir.
Hatta tam uygulamaya koyduğunuz anda
medyada patlak veren başka bir olay ile gölgede kalıp tabiri yerinde
ise hiç olabilir. Bu durumda B, C ve hatta D planları uygulamak
gerekebilir.
3) Aksiyonsuz ve rahat bir hayat hedefleyen kişiler :
Sabah ofise gidip sakince işlerini
halledip tam vaktinde servise binip evine doğru yol almak isteyen
gerektiği zaman bu benim iş tanımımda yer almıyor demek isteyen kişiler
ne yazık ki bu sektörde hayal kırıklığı yaşarlar.
İş akışı gündem ile
çok içli dışlı olduğu için sektörde ne yazık ki bu kişiler huzura
eremeyecektir.
4) 9-6 Çalışmak isteyenler:
6'da işten çıkanlara imrenilen bir
daldır dijital pazarlama. Çalışma saatini işlerin yoğunluğunun
belirlediği bir alandır. Yeri gelir pazar keyfiniz bilgisayar başında
çalışmak olur.
Bu nedenle mesleğini sadece belli saatlerde icra etmek
isteyenlerin bu alandan birkaç adım uzak durmaları tavsiye edilir.
5) Salt satış odaklı kişiler :
Pazarlama yalnızca satış odaklı
değildir. Elbette nihai sonuç satışa yönlendirmek olsa da özellikle
dijital pazarlamada ilk amaç tanıtımdır. Marka bilinirliğini arttırmak
da en az satış kadar hayati önem taşır.
Her marka bir
karakter sahibidir ve bu karakteri şekillendirebilmek doğru zamanda
doğru yerde doğru reklam yöntemleri ile gerçekleşir. Bu nedenle temel
mantelatilesi salt satış olan kişiler dijital pazarlamacı olmamalıdır.
Haber Kaymnağım :
Seda Sipahi (Sosyal Medya Yöneticisi)






