Graphic Mail Türkiye ile e-posta pazarlamanın geleceği üzerine




        GraphicMail Turkiye ile e-posta pazarlamanın geleceği, sosyal medya ile etkileşimi ve geleceğe yönelik fırsatları değerlendirdiğimi bir röportaj gerçekleştirdim. Bahsettiğim konular ve daha fazlası için uzatmadan röportaja geçmek istiyorum.

E-Posta pazarlamasının Türkiye ve Dünyadaki konumunu nasıl değerlendirirsiniz?

Dünyada e-posta pazarlama gittikçe güçleniyor. İnternet hayatımıza giriş yaptığı günden bu yana büyük bir hızda gelişmekte ve hayatımız ile etkileşimini artırarak devam ettirmektedir. Bu ağın dünyanın bir kıtası ile bir diğer kıtasını bağlaması ise büyük bir piyasayı meydana çıkarmaktadır. 

Son olarak 2012 yılında yapılan araştırmalara göre dünya nüfusunun %35,5’i internet kullanmaktadır. Dünya nüfusun 7 milyonun üstünde olduğunu düşündüğümüz zaman bu sayı çok daha ciddiye alınabilir oranları ortaya çıkarmaktadır. 

E-posta pazarlamada ise markalar kendilerine uygun kitleyi tercih ederek onlar ile iletişime geçmekte ve ürünlerini tanıtmaktadır. İnternet ortamında üst düzey teknoloji ile birçok iletişim hizmetleri, geleneksel pazarlama yöntemlerine göre daha yararlı ve daha başarılı sonuçları getirmektedir.

Ülkemizde ise şöyle özetlenebilir; Türkiye’de internet kullanıcı sayısının 36 milyona, online alışveriş yapanların ise 11 milyona ulaşması, şirketlerin pazarlama stratejilerinde dijital ortama verdikleri önemin biraz daha artmasına neden oluyor. 1 Mayıs 2015’te yürürlüğe girmek üzere Adalet Bakanlığı, Avrupa Birliği mevzuatı ile uyum çerçevesinde e-posta pazarlamada da izin şartı getirmektedir. 

Bundan böyle reklam, pazarlama, e-posta gönderimlerinde alıcılardan önceden izin alınması gerekecek ve alıcı tarafından verilen iznin kolayca iptal edilmesini mümkün kılacak şekilde gönderim yapılması kanunen zorunlu olacaktır. 

Bunun ihlal edilmesi halinde, diğer bir deyişle izin almaksızın alıcılara gönderim yapılması veya alıcının, verdiği izni iptal edebilmesine imkân tanımayan şekilde gönderim yapılması halinde ise gönderim yapan kişi veya kuruma 5.000 TL ile 100.000 TL arasında idari para cezası verilebilecektir. 

Dolayısıyla gönderim yapılacak alıcılardan önceden izin alınması ve gönderimlere alınan iznin nasıl iptal edileceğine dair bir açıklama konması halinde söz konusu yasaya uygun olarak gönderimlere devam edilebilecektir. 

Bu durum markalar açısından izinli pazarlama yapma noktasında önemli bir dönüm noktası olacak. Böylece izinli toplu e-posta gönderimi ile ülkemizde de e-posta pazarlama konusunda iyi haberler alabileceğiz.

E-Posta pazarlamasının geleceğini değerlendirir misiniz?

Teknolojinin gelişmesi ile birlikte kullanıcıların internet alışkanlıkları da değişiyor. Bilgisayardan, dizüstü bilgisayara; tabletlerden, akıllı telefonlara terfi eden insanlarla birlikte dijital pazarlama alışkanlıkları da değişiyor. E-mail pazarlama da, bu yeniliklerden fazlasıyla etkileniyor diyebiliriz. 

Her gün dünya çapında 30 milyardan fazla mailing yapıldığı düşünüldüğünde, gelecekte e-mail pazarlamanın nasıl şekilleneceği de, toplu mail gönderimi yapan şirketler için oldukça önem taşıyan bir konudur.

*E-posta pazarlamada daha fazla otomatik kampanyalar olacak

Geçmiş yıllarda pek önemsenmese de, pazarlamacılar gelecekte otomatik kampanyaları daha çok önemseyecek. İşletmeler abonelerinin doğum gününlerinde veya diğer özel günlerde, gönderecekleri mail bülten ile onlara özel olduklarını hissettirecek. 

Ayrıca promosyonlar için yapılan otomatik kampanyalar da artacak. İşletmeler otomatik kampanyalar sayesinde abonelerine daha fazla odaklanacak ve işlerini daha kolay hale getirebilecek. 

Otomatik kampanyaların sadece ‘Hoşgeldiniz’ e-postasından ibaret olmadığı anlaşılacak. 

Gelecekte müşterileriyle anlamlı şekilde daha sık iletişime geçmek ve onların beğenilerini kazanmak isteyen firmalar otomatik kampanyalarını arttıracak.

*Taşınabilir cihazlar için şablonların sayısı artacak

Taşınabilir cihaz kullanan insan sayısı sürekli artıyor. Bu nedenle özellikle cep telefonu ve tablet kullanıcılarına yönelik tasarlanmış şablonlar kullanılması e-mail pazarlama kampanyası düzenleyen şirketler için oldukça iyi bir hamle olacaktır. 

Kaliteli içerikle birleştirilen bu şablonlar, işlerinizi fazlasıyla kolaylaştıracak ve her cihazda okunabilir olmanıza yardım edecektir. 

Yapılan araştırmalar 5 yıl içinde 100 milyondan fazla kullanıcının e-postalarını mobil üzerinden kontrol edeceğini gösteriyor. Bu da aslında gelecekte mobil cihazlara ne kadar önem vermemiz gerektiğinin bir kanıtı niteliğindedir.

*E-mail pazarlamaya sosyal medya dopingi

Birçok pazarlamacı en büyük çıkmaza içerik ve makalelerini paylaşma ve insanları teşvik etme konusunda giriyor. Bu tüm pazarlama kanalları için ortak bir sorun. Diğer pazarlama kanallarında olduğu gibi mailing kampanyalarında da paylaşılabilirliğin arttırılması çok büyük bir sorun olarak karşımıza çıkıyor. 

E pazarlama dönüşümleri nasıl arttırılır?
Bununla başa çıkmanın şu an ve gelecekte en iyi yolu ise, sosyal medya entegrasyonu olarak gözüküyor. Şu an bunu uygulayan işletme sayısı çok az olsa bile, gelecekte e-mail pazarlama kampanyaları sosyal medyaya entegre edilecek. 

İnsanlar e-postada konuyla ilgili gönderilen linki sosyal medya kanallarında paylaşabilecek. 

Bu da sosyal medyanın popülerliği sayesinde daha fazla insana ulaşmanızı sağlayacak. Özellikle indirimler, haber bültenleri vb… konular en çok paylaşılan konular arasına girecek. İzinli mailing kampanyaları size müşterileriniz ile daha yakın ilişkiler kurabilmeniz için imkan tanır. 

İşletmeniz ve müşterileriniz arasındaki ilişkiyi geliştirmek için, e-mail pazarlamanın geleceğiyle ilgili verdiğimiz önerileri mutlaka dikkate alın. Ayrıca, hedefe ve hedef kitleye göre iletişiminizi özelleştirin ve her kampanyanın sonunda sonuçlarını analiz etmeyi unutmayın.

E-Posta pazarlamasında geleceğe yönelik fırsatlar nelerdir?

Toplu mail gönderimlerinde müşterileri iyi tanımak ve segmentasyonu doğru yapmak geleceğin en önemli konularından biri olacak. Bu konuda pek çok şirket bilinçli bir şekilde verilerini işliyor. Bazı şirketler ise henüz hiçbir adım atmamış durumda. 

Müşterinin ne istediğini analiz edip tam ihtiyaç duyduğu zamanda ona ulaşabilmek bir çok markanın başarısının temelini oluşturacak. Öbür türlüsü samanlıkta iğne aramaktan farksız. E-posta pazarlamada başarılı olmak isteyen markalara önerilerimiz;
  1. Müşterileri Segmente Edin
Gönderdiğiniz bültenlerden, müşterilerinizin temel ihtiyaçlarını ayrıştırıp bu verileri daha sonra kullanmak üzere saklayın.
  1. Verileri Sadeleştirin
Verileri topladınız ve analiz ettiniz. Anlamlı bir sonuca ulaşmak için onu sadeleştirmeniz gerekiyor.
  1. Gerçek Zamanlı Pazarlama’ya Önem Verin
Bir çok müşterinizin deneyimlerini fırsata dönüştürüp, doğru tahminlerinizle markanızı yukarı taşıyabilirsiniz.
  1. Müşterilerle İlişkilerinizde Süreklilik
Satın alma işleminden sonra müşteriyle işiniz bitmemeli. Aslında başarı hikayeniz tam da burada başlıyor. Tüm e-posta pazarlama aksiyonlarını süreklilik ve sürdürülebilirlik ile sağlamalısınız.

Ayrıca biz GraphicMail olarak bu alanda girişimci olmak isteyenlere özel bayiilik fırsatları oluşturduk. Bayiilerimizi hem bu alanda eksiksiz eğitiyoruz hem de teknik alt yapı sunarak onların işlerine odaklanmalarını sağlıyoruz. 

Bu konu ile ilgili daha detaylı bilgiyi http://graphicmail.com.tr/bayilik-modelleri den öğrenebilirsiniz.

Bu yeni dönemde siz de e-posta pazarlama ile markanızı ileri taşımaya hazır mısınız?

E-Posta pazarlamasında sosyal medyanın yeri ve önemi nedir?

E-posta aslında ilk sosyal medya ağıdır.  E-posta bültenlerinizi sosyal ağlarda paylaşırsanız mesajlarınıza daha fazla tıklama alabilirsiniz. Tüm sosyal medya stratejilerinizin e-posta içermesi gereklidir. 

Facebook ve Twitter hesaplarınıza olan bağlantı adresleri e-posta pazarlama kampanyalarınıza dahil etmekle trafiği arttırıp ve bağlantılarınızla ilişkilerinizi güçlendireceksiniz. 

Aynı şekilde sosyal medya sitelerindeki kaydınız, abonelerinizi e-posta listenize almak için en işlevsel alanlardan biridir. E-posta pazarlama ve sosyal medya kampanyalarınızın biri diğerini-birbirini güçlendirmelidir.

GraphicMail ikisini birleştirmekte size yardım edebilir. E-postalarınızı bir tıklama ile kendi Facebook, Google+, Twitter ve diğer sosyal hesaplarınız üzerinden paylaşın ve yeni müşterilere potansiyel erişiminizi hayal etmeye başlayın. 

E-posta bültenlerinize bir Beğen butonu koymak okuyucularınızdan güçlü bir geri dönüş sağlayacaktır. Üstelik, o profilin kendi arkadaşları da onların beğendikleri şeylerin e-posta kampanyanıza erişimi ard arda arttırdığını görürler.

Bültenlerinizi Facebook, Twitter, LinkedIn ve diğer sosyal medya ağlarında yayınlayın. E-postanızı kaçırsalar bile Twitter ve Facebook’ta onu hala görebilirler. Böylece, çok daha fazla kişinin sizi duyma, sizi konuşma ve belki de sizi önerme olasılığı fazla olacacaktır. Bu tamamen, okuyucularınızla iyi ilişki kurmak için tasarlanmış bir detaydır! 

E-posta bültenlerinize sosyal ağ paylaşım butonları ekleyin. Böylece okuyucularınız tek bir tıklama ile mesajınızı kendi sosyal ağdaki arkadaşları ile paylaşabilirler. 

Biz GraphicMail olarak, alıcıların e-posta kampanyalarını paylaşmaları, yorumlamaları ve beğenmelerini mümkün olduğunca kolay yapmak için her e-posta bültenine bir sosyal ağ paylaşım aracı ekledik.

GraphicMail’in mevcut uygulama, hizmetleri ve geleceğe yönelik planları nedir?

Emailmonday’e göre, 2020 itibarı ile müşteriler iletişimlerini %85’ini bir insanla konuşmadan tamamlayacaklar. GraphicMail bu gerçeği biliyor ve size, oto-yanıtlayıcıları, raporları, analizleri, kişiselleştirme ve planladığınızın da ötesinde e-posta ile pazarlama kampanyasını oluşturma araçları veriyor. 

Siz de GraphicMail’in gücünü keşfedin, bir GraphicMail bayisi olarak müşterilerinizin geleceği e-posta ile pazarlama kampanyaları ile şekillendirmesinde yardımcı olabilirsiniz.

Umarım faydalı bilgiler edinbildiğiniz bir röportaj olmuştur. Bakşa bir röportajda görüşmek üzere 

Haber Kaynağım :