GraphicMail Turkiye ile e-posta pazarlamanın geleceği, sosyal medya ile etkileşimi ve geleceğe yönelik fırsatları değerlendirdiğimi bir röportaj gerçekleştirdim. Bahsettiğim konular ve daha fazlası için uzatmadan röportaja geçmek istiyorum.
E-Posta pazarlamasının Türkiye ve Dünyadaki konumunu nasıl değerlendirirsiniz?
Dünyada e-posta pazarlama gittikçe
güçleniyor. İnternet hayatımıza giriş yaptığı günden bu yana büyük bir
hızda gelişmekte ve hayatımız ile etkileşimini artırarak devam
ettirmektedir. Bu ağın dünyanın bir kıtası ile bir diğer kıtasını
bağlaması ise büyük bir piyasayı meydana çıkarmaktadır.
Son olarak 2012
yılında yapılan araştırmalara göre dünya nüfusunun %35,5’i internet
kullanmaktadır. Dünya nüfusun 7 milyonun üstünde olduğunu düşündüğümüz
zaman bu sayı çok daha ciddiye alınabilir oranları ortaya çıkarmaktadır.
E-posta pazarlamada ise markalar kendilerine uygun kitleyi tercih
ederek onlar ile iletişime geçmekte ve ürünlerini tanıtmaktadır.
İnternet ortamında üst düzey teknoloji ile birçok iletişim hizmetleri,
geleneksel pazarlama yöntemlerine göre daha yararlı ve daha başarılı
sonuçları getirmektedir.
Ülkemizde ise şöyle özetlenebilir;
Türkiye’de internet kullanıcı sayısının 36 milyona, online alışveriş
yapanların ise 11 milyona ulaşması, şirketlerin pazarlama
stratejilerinde dijital ortama verdikleri önemin biraz daha artmasına
neden oluyor. 1 Mayıs 2015’te yürürlüğe girmek üzere Adalet Bakanlığı,
Avrupa Birliği mevzuatı ile uyum çerçevesinde e-posta pazarlamada da
izin şartı getirmektedir.
Bundan böyle reklam, pazarlama, e-posta
gönderimlerinde alıcılardan önceden izin alınması gerekecek ve alıcı
tarafından verilen iznin kolayca iptal edilmesini mümkün kılacak şekilde
gönderim yapılması kanunen zorunlu olacaktır.
Bunun ihlal edilmesi
halinde, diğer bir deyişle izin almaksızın alıcılara gönderim yapılması
veya alıcının, verdiği izni iptal edebilmesine imkân tanımayan şekilde
gönderim yapılması halinde ise gönderim yapan kişi veya kuruma 5.000 TL
ile 100.000 TL arasında idari para cezası verilebilecektir.
Dolayısıyla
gönderim yapılacak alıcılardan önceden izin alınması ve gönderimlere
alınan iznin nasıl iptal edileceğine dair bir açıklama konması halinde
söz konusu yasaya uygun olarak gönderimlere devam edilebilecektir.
Bu
durum markalar açısından izinli pazarlama yapma noktasında önemli bir
dönüm noktası olacak. Böylece izinli toplu e-posta gönderimi ile
ülkemizde de e-posta pazarlama konusunda iyi haberler alabileceğiz.
E-Posta pazarlamasının geleceğini değerlendirir misiniz?
Teknolojinin gelişmesi ile birlikte
kullanıcıların internet alışkanlıkları da değişiyor. Bilgisayardan,
dizüstü bilgisayara; tabletlerden, akıllı telefonlara terfi eden
insanlarla birlikte dijital pazarlama alışkanlıkları da değişiyor.
E-mail pazarlama da, bu yeniliklerden fazlasıyla etkileniyor
diyebiliriz.
Her gün dünya çapında 30 milyardan fazla mailing yapıldığı
düşünüldüğünde, gelecekte e-mail pazarlamanın nasıl şekilleneceği de,
toplu mail gönderimi yapan şirketler için oldukça önem taşıyan bir
konudur.
*E-posta pazarlamada daha fazla otomatik kampanyalar olacak
Geçmiş yıllarda pek önemsenmese de,
pazarlamacılar gelecekte otomatik kampanyaları daha çok önemseyecek.
İşletmeler abonelerinin doğum gününlerinde veya diğer özel günlerde,
gönderecekleri mail bülten ile onlara özel olduklarını hissettirecek.
Ayrıca promosyonlar için yapılan otomatik kampanyalar da artacak. İşletmeler otomatik kampanyalar sayesinde abonelerine daha fazla
odaklanacak ve işlerini daha kolay hale getirebilecek.
Otomatik
kampanyaların sadece ‘Hoşgeldiniz’ e-postasından ibaret olmadığı
anlaşılacak.
Gelecekte müşterileriyle anlamlı şekilde daha sık iletişime
geçmek ve onların beğenilerini kazanmak isteyen firmalar otomatik
kampanyalarını arttıracak.
*Taşınabilir cihazlar için şablonların sayısı artacak
Taşınabilir cihaz kullanan insan sayısı
sürekli artıyor. Bu nedenle özellikle cep telefonu ve tablet
kullanıcılarına yönelik tasarlanmış şablonlar kullanılması e-mail
pazarlama kampanyası düzenleyen şirketler için oldukça iyi bir hamle
olacaktır.
Kaliteli içerikle birleştirilen bu şablonlar, işlerinizi
fazlasıyla kolaylaştıracak ve her cihazda okunabilir olmanıza yardım
edecektir.
Yapılan araştırmalar 5 yıl içinde 100 milyondan fazla
kullanıcının e-postalarını mobil üzerinden kontrol edeceğini gösteriyor.
Bu da aslında gelecekte mobil cihazlara ne kadar önem vermemiz
gerektiğinin bir kanıtı niteliğindedir.
*E-mail pazarlamaya sosyal medya dopingi
Birçok pazarlamacı en büyük çıkmaza
içerik ve makalelerini paylaşma ve insanları teşvik etme konusunda
giriyor. Bu tüm pazarlama kanalları için ortak bir sorun. Diğer
pazarlama kanallarında olduğu gibi mailing kampanyalarında da
paylaşılabilirliğin arttırılması çok büyük bir sorun olarak karşımıza
çıkıyor.
İnsanlar e-postada konuyla ilgili gönderilen linki sosyal medya kanallarında paylaşabilecek.
Bu da sosyal medyanın
popülerliği sayesinde daha fazla insana ulaşmanızı sağlayacak. Özellikle
indirimler, haber bültenleri vb… konular en çok paylaşılan konular
arasına girecek. İzinli mailing kampanyaları size müşterileriniz ile
daha yakın ilişkiler kurabilmeniz için imkan tanır.
İşletmeniz ve
müşterileriniz arasındaki ilişkiyi geliştirmek için, e-mail pazarlamanın
geleceğiyle ilgili verdiğimiz önerileri mutlaka dikkate alın. Ayrıca,
hedefe ve hedef kitleye göre iletişiminizi özelleştirin ve her
kampanyanın sonunda sonuçlarını analiz etmeyi unutmayın.
E-Posta pazarlamasında geleceğe yönelik fırsatlar nelerdir?
Toplu mail gönderimlerinde müşterileri
iyi tanımak ve segmentasyonu doğru yapmak geleceğin en önemli
konularından biri olacak. Bu konuda pek çok şirket bilinçli bir şekilde
verilerini işliyor. Bazı şirketler ise henüz hiçbir adım atmamış
durumda.
Müşterinin ne istediğini analiz edip tam ihtiyaç duyduğu
zamanda ona ulaşabilmek bir çok markanın başarısının temelini
oluşturacak. Öbür türlüsü samanlıkta iğne aramaktan farksız. E-posta
pazarlamada başarılı olmak isteyen markalara önerilerimiz;
- Müşterileri Segmente Edin
Gönderdiğiniz bültenlerden, müşterilerinizin temel ihtiyaçlarını ayrıştırıp bu verileri daha sonra kullanmak üzere saklayın.
- Verileri Sadeleştirin
Verileri topladınız ve analiz ettiniz. Anlamlı bir sonuca ulaşmak için onu sadeleştirmeniz gerekiyor.
- Gerçek Zamanlı Pazarlama’ya Önem Verin
Bir çok müşterinizin deneyimlerini fırsata dönüştürüp, doğru tahminlerinizle markanızı yukarı taşıyabilirsiniz.
- Müşterilerle İlişkilerinizde Süreklilik
Satın alma işleminden sonra müşteriyle
işiniz bitmemeli. Aslında başarı hikayeniz tam da burada başlıyor. Tüm
e-posta pazarlama aksiyonlarını süreklilik ve sürdürülebilirlik ile
sağlamalısınız.
Ayrıca biz GraphicMail olarak bu alanda
girişimci olmak isteyenlere özel bayiilik fırsatları oluşturduk.
Bayiilerimizi hem bu alanda eksiksiz eğitiyoruz hem de teknik alt yapı
sunarak onların işlerine odaklanmalarını sağlıyoruz.
Bu konu ile ilgili
daha detaylı bilgiyi http://graphicmail.com.tr/bayilik-modelleri den
öğrenebilirsiniz.
Bu yeni dönemde siz de e-posta pazarlama ile markanızı ileri taşımaya hazır mısınız?
E-Posta pazarlamasında sosyal medyanın yeri ve önemi nedir?
E-posta aslında ilk sosyal medya ağıdır.
E-posta bültenlerinizi sosyal ağlarda paylaşırsanız mesajlarınıza daha
fazla tıklama alabilirsiniz. Tüm sosyal medya stratejilerinizin e-posta
içermesi gereklidir.
Facebook ve Twitter hesaplarınıza olan bağlantı
adresleri e-posta pazarlama kampanyalarınıza dahil etmekle trafiği
arttırıp ve bağlantılarınızla ilişkilerinizi güçlendireceksiniz.
Aynı
şekilde sosyal medya sitelerindeki kaydınız, abonelerinizi e-posta
listenize almak için en işlevsel alanlardan biridir. E-posta pazarlama
ve sosyal medya kampanyalarınızın biri diğerini-birbirini
güçlendirmelidir.
GraphicMail ikisini birleştirmekte size
yardım edebilir. E-postalarınızı bir tıklama ile kendi Facebook,
Google+, Twitter ve diğer sosyal hesaplarınız üzerinden paylaşın ve yeni
müşterilere potansiyel erişiminizi hayal etmeye başlayın.
E-posta
bültenlerinize bir “Beğen” butonu koymak okuyucularınızdan güçlü bir
geri dönüş sağlayacaktır. Üstelik, o profilin kendi arkadaşları da
onların beğendikleri şeylerin e-posta kampanyanıza erişimi ard arda
arttırdığını görürler.
Bültenlerinizi Facebook, Twitter,
LinkedIn ve diğer sosyal medya ağlarında yayınlayın. E-postanızı
kaçırsalar bile Twitter ve Facebook’ta onu hala görebilirler. Böylece,
çok daha fazla kişinin sizi duyma, sizi konuşma ve belki de sizi önerme
olasılığı fazla olacacaktır. Bu tamamen, okuyucularınızla iyi ilişki
kurmak için tasarlanmış bir detaydır!
E-posta bültenlerinize sosyal ağ
paylaşım butonları ekleyin. Böylece okuyucularınız tek bir tıklama ile
mesajınızı kendi sosyal ağdaki arkadaşları ile paylaşabilirler.
Biz
GraphicMail olarak, alıcıların e-posta kampanyalarını paylaşmaları,
yorumlamaları ve beğenmelerini mümkün olduğunca kolay yapmak için her
e-posta bültenine bir sosyal ağ paylaşım aracı ekledik.
GraphicMail’in mevcut uygulama, hizmetleri ve geleceğe yönelik planları nedir?
Emailmonday’e göre, 2020 itibarı ile
müşteriler iletişimlerini %85’ini bir insanla konuşmadan
tamamlayacaklar. GraphicMail bu gerçeği biliyor ve size, oto-yanıtlayıcıları, raporları,
analizleri, kişiselleştirme ve planladığınızın da ötesinde e-posta ile
pazarlama kampanyasını oluşturma araçları veriyor.
Siz de GraphicMail’in
gücünü keşfedin, bir GraphicMail bayisi olarak müşterilerinizin
geleceği e-posta ile pazarlama kampanyaları ile şekillendirmesinde
yardımcı olabilirsiniz.
Umarım faydalı bilgiler edinbildiğiniz bir röportaj olmuştur. Bakşa bir röportajda görüşmek üzere
Haber Kaynağım :