Akılda kalıcı alan adı (Domain) seçiminin önemi


               Marka odaklı bir proje oluştururken alan adı seçmek zor görünmez. Bir nakliyat firması kendi adını koyarak rahatça bir domain bulabilir. 

Ama domain üzerinden proje geliştiren veyahut domaini değerlendirmek adına proje doğuran arkadaşlar için bu iş biraz daha yorucu olabilir. Kişisel bloglardan tutunda, birçok alanda farklı farklı alan adları görmemiz mümkün. Anlamlı anlamsız birçok isimle karşılaşıyoruz. 
 
Kimileri bir şeylerin baş harflerinden oluşuyor, kimileri ise kısa olduğu için kullanılıyor. Akılda kalıcı bir domain seçmenin önemi ise, ziyaretçilere daha kolay yoldan ulaşmak ve unutulmamak.  

Örneğin alanında kendini bir ziyaretçiye tanıtmış olan bir site kolay hatırlanabilir bir isme sahipse, akılda daha rahat kalacaktır. İsmini kolay hatırlanmıyor veya bir şeyler çağrıştıracak şekilde kodlanamıyorsa sık kullanılanlara eklenir veya başka bir şekilde tutulmaya çalışılır. 

 Günümüzde arama motorları artık bu sıkıntının önüne geçse de ciddi şekilde bu problemi tamamen aşabilmiş değiliz. İsmi hatırlayamayan insanlar hatırladıkları kadarıyla Google amcaya yazdıktan sonra sitelere gerekli erişim sağlanabiliyor. Bana göre domain alırken markalaşma önce gelir. 

Yani bir site açılacak ve alan adına karar verilmemişse, o ismi projeyle birlikte marka yapmayı daha sağlıklı görüyorum. Bu şekilde farklı çağrışımlara sebep olsa da, farklı insanlarda farklı sebeplerden ötürü sitenizin ismini kalıcı olarak hatırlatabilirsiniz.  

Domainin kısalığı diğer taraftan değerlendirilmesi gereken bir konu. Jenerik olduğunu düşündüğünüz bir domain veya kaliteli bir typo domain ciddi şekilde işe yarabilir. 

Burada domain kısalığı biraz daha geri planda kalıyor. “şehir ismi nakliyat” firmasının sehirisminakliyat.com’u alarak bir web site açması gayet doğaldır. İlla bir marka oluşturacağım diye farklı şeyler yapmasına gerek yoktur. 
 
Aynı şekilde iddialı bir alanda odaklı bir çalışma yapacaksanız, Seo açısından da konuyu değerlendirmeniz gerekebilir. Çalıştığınız alanda başarılı olmak istiyorsanız o alanla alakalı bir anahtar kelimeyi de domaininiz de geçirmek hem Seo açısından hem de hatırlanmak açısından yarar sağlayacaktır.

Jenerik domainler demişken daha önceleri bununla alakalı yazmış olduğum yazıyı aşağıdaki bağlantıdan inceleyebilirsiniz;
  • Jenerik domainler ve Seo
Bir domainin kısa olması Seo açısından da ziyaretçileri kendisine getirecektir. 15 karakter olan ve içerisinde Türkçe karakter sıkıntısı bulunan alan adların yerine her dilde bulunduğunu düşündüğünüz alan adları ile projeler gerçekleştirmek daha faydalı olabilir. 
 
İlla anahtar kelimem domainin içerisinde geçsin yoksa Seo’da batarım aşağılara düşerim diye bir kaide olmadığını da hatırlatmak isterim. Bunların hepsi birer kriter ve bir taraftan alamadığınız puanları diğer taraflardan dengelemeniz mümkün. 

Kafanıza yatan ve telefonda bir başkasına söylenebilecek kadar basit olan alan adları tercihimdir. Bende düşünürken herhangi bir dilde karşılığı olmayan bir şey seçmek istedim. 

Aynı zamanda kısa olması ve yumuşak harflerin çoğunluğu insanların aklında daha rahat kalacaktır diye düşündüm. Alan adı seçimleri ne kadar önemli olsa da, projeniz iyi değilse fazla bir şey beklememek gerekiyor. 

İyi hizmet ve iyi içerik her zaman ziyaretçilere ulaşır, o noktada asıl önemli kısımlara vakit ayırmanız gerektiğini düşünüyorum.