Çin Hacklenemeyen Uydu Yaptı

Çin Hacklenemeyen Uydu Yaptı 
                   Çin, yapımını gerçekleştirdiği kuantum uydusunun siber saldırılara karşı bütünüyle bir koruma sağladığını belirtiyor. Çin yeni bir "Great Firewall" mu inşa etti?

Siber saldırıları önleme konusunda, dünya üzerindeki en gelişmiş sistemlerden birine sahip olan Çin, mevcut sistemini geliştirmek adına çalışmalarda bulunmaya devam ediyor.

Great Firewall adındaki güvenlik duvarıyla ülke güvenliğini tehdit edecek tüm saldırıları önleme çabasında olan Çin, söz konusu duvara ek bir sistem geliştiriyor.

Çin, Avusturya'dan bilim insanlarından oluşan bir ekip ile birlikte gerçekleştirdiği çalışmalar sonrasında dünya tarihinin ilk kuantum uydusunu meydana getirdi.
16-08/16/indir.jpg
 Çin, dünya tarihinde bir ilki gerçekleştirdi

                   Medya ve iletişim ağları kapsamında ülkeye hizmet edecek olan uydunun, planlandığı gibi çalıştığı takdirde, hiçbir siber saldırıya geçit vermeyeceği ifade ediliyor.

Bir kuantum etkin ağ şifreleme tekniklerini kullanacak olan uydu, mevcut kuantum fiziği yasalarına göre işlev gösterecek.

Söz konusu kuantum şifreleme ağı, kuantum parçacıklarının verilerini ve şifreleme anahtarlarını kodlamak için bir kristalı barındıracak.

Kristal, yalnızca yetkililerin erişebileceği kodlanmış verileri harici bireylere kesinlikle sunmayacak.
Cenevre merkezli Kuantum Kriptografi şirketinden Gregoir Ribordy, herhangi birinin verilere ulaşmaya çalışması ihtimalinde, uydunun çeşitli patlamalar meydana getirebileceğini ifade etti. Yani, verilere erişmek isteyen kişi-kurumların cihazları bir takım hasarlara maruz kalabilecek.

Ayrıca bir kişi/kurumun bilgilere erişmeye çalışması halinde, Çin Devleti'nin kullanıcı kimliğini anında tespit edeceği belirtiliyor.
16-08/16/china-hacker-malware.png
                     Uzmanlar kuantum tekniği ile geliştirilen ağın, diğer süper siber güç tehditlerine karşı Çin'in var olan savunmasını oldukça geliştireceğini dile getiriyorlar.

Daha önceki süreçte ABD, Kanada, Japonya ve Avrupa'nın çeşitli yerlerinden bilim insanları kendi kuantum iletişim sistemlerini geliştirme yönünde çalışmalara kalkışmış; fakat devletleri tarafından yeterli destek görememelerinin ardından çalışmalarını tamamlayamamışlardı.

Çin'in söz konusu çalışma kapsamında 101 milyar doları harcadığı Wall Street Journal'daki haberde yer aldı.

Sistem hazır olduğunda Pekin ve Viyana olmak üzere iki merkez üssünde çalışmaya başlayacak.

Çin'in, herşeyin yolunda gitmesi ihtimalinde tüm gezegeni kapsayan 19 uydu yapımında bulunabileceği kaydediliyor.

Çin'in siber saldırıları önleme kapsamındaki kuantum uydusunun, bahsedilenden daha farklı işlevlere sahip olacağını düşünüyor musunuz?

Haber Kaynağım :
http://shiftdelete.net/