Reklamınızı görememenizin bazı sebepleri

                      Hesabınızda reklam yayınınızı kontrol ettiğinizde bazen reklamlarınızın yayınlanmadığını görebilirsiniz. Reklamlarınızı görememenize neden olan bazı durumları aşağıda bulabilirsiniz. 

AdWords Destek ekibi ile iletişime geçmeden önce aşağıdaki etkenleri kontrol etmeniz hem hesabınızı daha iyi anlamınız ve yönetmeniz için yararlı olacaktır hem de size zaman kazandıracaktır.

* Reklamımı yeni oluşturdum, reklamımı göremiyorum.

                        Eğer reklamınızı yeni oluşturduysanız ve reklamınızı göremiyorsanız fatura bilgilerinizi gönderdiğinizden emin olmanız gerekir. 
              Eğer fatura bilgilerinizi başarıyla girdiyseniz, bu durumda reklamınız politikalarımızla uygunluğu açısından inceleniyor veya hesabınız güvenlik nedeniyle veya fatura bilgilerini doğrulamak için inceleniyor olabilir.
 
Bunlara ek olarak ayrıca anahtar kelime sekmenizde verdiğiniz teklifleri kontrol etmek isteyebilirsiniz. Eğer teklifiniz ilk sayfa teklifinin altındaysa, reklamlarınızı ilk sayfada göremiyor olabilirsiniz.

* Reklamımı daha önce gördüm, artık göremiyorum!

                   Bu durumda kontrol etmeniz gereken unsurlar günlük bütçeniz, reklam durumunuz, hesap bütçeniz ve anahtar kelime performansınızdır.    
                  Eğer tıklama maaliyetiniz o günkü günlük bütçenizi aşıyorsa reklam yayınınız yavaşlatılabilir veya durdurulabilir. Eğer hesap bütçeniz bitmiş ise reklamlarınızın yayını durdurulur.
 
Buna ek olarak reklam durumunuzu kontrol etmenizde yarar var, reklamınızın reklamcılık politikalarımıza aykırı olduğu veya Açılış sayfası ve site Politikalarını ihlal ettiği saptanırsa, reklamlarınızın onay durumu değişmiş olabilir.

Son olarak anahtar kelime performansınız düşük olduğu için bu kelimeler reklamlarınızı tetiklemek için yeterli olmuyor olabilir.              
 * Reklamım yayınlanıyor ve tıklama alıyor fakat ben reklamımı hiç görmedim.

                             Bu durumda reklamınızı sürekli Google’da aramak yerine reklam önizleme aracını kullanmanız daha iyi bir seçenektir. Google’da anahtar kelimelerinizle reklamınızı aratmanız, reklamınızın gösterim almasına ve tıklama oranınızın düşmesine sebep olur. 

Bu da reklam konumunuzda değişikliklere sebep olabilir. Reklam önizleme aracında reklamınızı kontrol ederken dikkat etmeniz kriterler doğru Coğrafi Hedefleme ve Dil Hedefleme seçeneklerini seçmenizdir.
                
             Örneğin :  Türkiye’de sadece İstanbul şehrini hedeflediyseniz, reklam önizleme aracında sadece Türkiye’yi seçip, İstanbul’u seçmemeniz reklamlarınızı göremediğinizi düşünmenize sebep olur. Reklam önizleme aracına raporlar ve Araçlar sekmesi altından ulaşabilirsiniz.

Bunlara ek olarak eğer reklam yayınlama zaman planlaması yaptıysanız reklamlarınızı, bu planlanan zaman içerisinde aramalısınız. Planlama yaptığınız zamanın dışında bir saatte reklamınızı aratırsanız, yine reklamınızı görmede sorun yaşarsınız.

Haber Kaynağım :
Yazı Google çalışanı Deniz ÖZKAZMAN tarafından yazılmıştır.
http://www.r10.net/