Facebook, deep learning olarak
adlandırılan makinalar arası iletişimden anlam yaratmaya yarayan
teknikle kullanıcılarını daha iyi anlamaya çalışacak.
Kullanıcının beğenileri ve ilgi alanları bilgisi ötesinde dönemsel durum değişimlerini de anlamlandırarak daha iyi reklam hedeflemesinin önü açılacak.
Yapay zeka uzmanları tarafından bir gün beynin tüm sistemi anlamlandırılabileceği tartışmaları süredursun, internet dünyası için ilk olmayan bu yatırımı geçen sene Google, Youtube videolarında kedi ile izleyici arasındaki bağı ilişkilendirmek için kullanmıştı.
IBM, Watson ürününde hasta ve doktorun doğru tanı koyması üzerine anlamlandırma yapmış ve ABD’de %20′yi bulan yanlış tanının önüne geçmek için çalışmalarına devam ediyor. Microsoft’un simültane çeviri yapabilen, çalışmaları devam eden ürününü yine bu çalışmalar arasında göstermek mümkün.
Kullanıcının beğenileri ve ilgi alanları bilgisi ötesinde dönemsel durum değişimlerini de anlamlandırarak daha iyi reklam hedeflemesinin önü açılacak.
Yapay zeka uzmanları tarafından bir gün beynin tüm sistemi anlamlandırılabileceği tartışmaları süredursun, internet dünyası için ilk olmayan bu yatırımı geçen sene Google, Youtube videolarında kedi ile izleyici arasındaki bağı ilişkilendirmek için kullanmıştı.
IBM, Watson ürününde hasta ve doktorun doğru tanı koyması üzerine anlamlandırma yapmış ve ABD’de %20′yi bulan yanlış tanının önüne geçmek için çalışmalarına devam ediyor. Microsoft’un simültane çeviri yapabilen, çalışmaları devam eden ürününü yine bu çalışmalar arasında göstermek mümkün.
Facebook’un
daha önce Face.com’u satın alması bu çalışmaların geleceğinin ön ayak
sesleri olduğunu söyleyebiliriz. Fotoğraf tanıma ve etiketlemesi için
arkadaşlarına öneride bulunması ile başlayan süreç yakın bir zamanda
Facebook kullanıcılarının diğer paylaşımları içinde geleceğe benziyor.
Facebook, eski Google çalışanı deep learning uzmanı Marc’Aurelio Ranzato’un, daha önce satın aldığı yüz tanıma teknolojisi şirketi Face.com’un kurucusu Yaniv Taigman’ın aralarında bulunduğu özel bir ekip oluşturmuş.
MIT Technology Review’e konuşan Facebook CTO’su Mike Schroepfer yapay zekadan beklentilerinin Facebook’un gelecek stratejesinin en önemli bölümü olacağı kanıtlar nitelikte.
Facebook, eski Google çalışanı deep learning uzmanı Marc’Aurelio Ranzato’un, daha önce satın aldığı yüz tanıma teknolojisi şirketi Face.com’un kurucusu Yaniv Taigman’ın aralarında bulunduğu özel bir ekip oluşturmuş.
MIT Technology Review’e konuşan Facebook CTO’su Mike Schroepfer yapay zekadan beklentilerinin Facebook’un gelecek stratejesinin en önemli bölümü olacağı kanıtlar nitelikte.
Yeni oluşturulan grubun beyin
hücrelerinin süreçlerinin incelemesinden başlayarak ilerleyeceği yapay
zeka geliştirmesi ile Facebook 700 milyon kişinin paylaşılarını,
beğenilerini anlayacağı ve anlamlandıracak. CTO Schroepfer bu konuda
kullanıcının haber akışında ilgileneceği paylaşımların görünmesi olarak
açıklıyor.
Böylece kullanıcının günde 1500′e yakın paylaşımdan kullanıcıın ilgisini çekecek 30-60 adet paylaşım gösterileceğini belirtiyor.
Geleneksel metodda makinelerin seçenekler sunması adımı ile başlayan ve kullanıcının seçtiği bilgileri üzerinden yapılan öğrenme, deep learning ile süreci daha hızlandırılmış olacak. En basit anlatımla Facebook fotoğrafı kullanıcı tarafından etiketlenmemiş olsa da Facebook kime ait olduğunu bilecek.
Böylece kullanıcının günde 1500′e yakın paylaşımdan kullanıcıın ilgisini çekecek 30-60 adet paylaşım gösterileceğini belirtiyor.
Geleneksel metodda makinelerin seçenekler sunması adımı ile başlayan ve kullanıcının seçtiği bilgileri üzerinden yapılan öğrenme, deep learning ile süreci daha hızlandırılmış olacak. En basit anlatımla Facebook fotoğrafı kullanıcı tarafından etiketlenmemiş olsa da Facebook kime ait olduğunu bilecek.
Kullanıcı
deneyimini artırmak Facebook’un ilk ve sürekli hedefleri arasında yer
alsa da kullanıcının davranışlarının anlamlandırılması ve
değerlendirilmesi şirketin ticari geleceği açısından daha da önemli bir
yer teşkil ediyor.
Tüketici davranışının dijital reklamlarla birlikte daha iyi ölçümlendiği günümüz dünyasında, yapay zeka ile reklam dünyasının gelecekte daha farklı olacağının ilk işaretleri.
Tüketici davranışının önceden tahmin edilmesi, günümüzde markaların anketle edindiği bilgilerin direk edinilmesi yeni ürünlerin, reklamlarında en önemli referans noktasını Facebook gibi sosyal ağlardan gelen yapay zeka bilgileri olacaktır.
Tüketici davranışının dijital reklamlarla birlikte daha iyi ölçümlendiği günümüz dünyasında, yapay zeka ile reklam dünyasının gelecekte daha farklı olacağının ilk işaretleri.
Tüketici davranışının önceden tahmin edilmesi, günümüzde markaların anketle edindiği bilgilerin direk edinilmesi yeni ürünlerin, reklamlarında en önemli referans noktasını Facebook gibi sosyal ağlardan gelen yapay zeka bilgileri olacaktır.
Haber Kaynağım :
https://onedio.com/
http://webrazzi.com/