Mobil
reklamların "zıvanadan" çıkması, telefon üreticilerinden işletim
sistemi geliştiricilerine, Internet servis sağlayıcılarından
kullanıcılara kadar herkesi çıldırttı ama şimdi kapımıza yeni bir tehdit
dayandı.
Mobil reklamların haddini aşarak mobil cihazların neredeyse tüm kaynaklarını tüketen baş belalarına dönüştüğünü daha önce yazmıştım. Bu sorun, telefon üreticilerini, işletim sistemi geliştiricilerini, internet servis sağlayıcılarını ve elbette kullanıcıları da son derece rahatsız ediyordu. Soruna bulunan çare ise, reklam engelleme yazılımları oldu.
Ad-blocking yazılımları artık çok daha popüler ve üstelik endüstriden de büyük destek görüyor. Telefonun hafızasını, pilini, kaynaklarını tüketen arsız reklamlar yüzünden sattığı telefonun pilinin çabuk bittiğini gören telefon üreticisi, telefonuna fabrikada ad-blocking uygulaması yüklüyor.
Mobil reklamların haddini aşarak mobil cihazların neredeyse tüm kaynaklarını tüketen baş belalarına dönüştüğünü daha önce yazmıştım. Bu sorun, telefon üreticilerini, işletim sistemi geliştiricilerini, internet servis sağlayıcılarını ve elbette kullanıcıları da son derece rahatsız ediyordu. Soruna bulunan çare ise, reklam engelleme yazılımları oldu.
Ad-blocking yazılımları artık çok daha popüler ve üstelik endüstriden de büyük destek görüyor. Telefonun hafızasını, pilini, kaynaklarını tüketen arsız reklamlar yüzünden sattığı telefonun pilinin çabuk bittiğini gören telefon üreticisi, telefonuna fabrikada ad-blocking uygulaması yüklüyor.
İnternet alt yapısının, sürekli veri transferi
yapan arsız reklamlar yüzünden zorlandığını fark eden servis sağlayıcı
müşterilerini ad-blocking kullanmaya teşvik ediyor… Süreç böyle devam
edip gidiyor.
Sonuçta, ad-blocking uygulamaları son dönemde büyük bir ivme kazandılar. PageFair’in araştırmasına göre dünyada 200 milyondan fazla insan reklam engelleme yazılımı kullanarak internette sörf yapıyor. Bu az bir rakam değil. Neredeyse dünyada internete bağlı kullanıcıların %10’una denk geliyor ve rakamın giderek büyüdüğünü de göz önünde bulundurmak gerekiyor.
Ad-block uygulamalarını sevenlerin çoğu ise mobil kullanıcılardan oluşuyor çünkü mobil reklamlar gerçekten rahatsız edici boyutlara ulaşmış durumda. Ancak şimdi Ad-block uygulamalarının yaygınlaşmasıyla, mobil dünyada yeni bir tehdit ortaya çıkmış durumda: Ücretli uygulamalar.
Sonuçta, ad-blocking uygulamaları son dönemde büyük bir ivme kazandılar. PageFair’in araştırmasına göre dünyada 200 milyondan fazla insan reklam engelleme yazılımı kullanarak internette sörf yapıyor. Bu az bir rakam değil. Neredeyse dünyada internete bağlı kullanıcıların %10’una denk geliyor ve rakamın giderek büyüdüğünü de göz önünde bulundurmak gerekiyor.
Ad-block uygulamalarını sevenlerin çoğu ise mobil kullanıcılardan oluşuyor çünkü mobil reklamlar gerçekten rahatsız edici boyutlara ulaşmış durumda. Ancak şimdi Ad-block uygulamalarının yaygınlaşmasıyla, mobil dünyada yeni bir tehdit ortaya çıkmış durumda: Ücretli uygulamalar.
Reklamların özgürce gösterildiği dönemde, uygulamaları ücretsiz sunup
reklamdan para kazanan geliştiriciler, artık ad-block uygulamaları
nedeniyle reklamdan para kazanamadıklarını fark ettikçe, kullanıcılardan
para isteyen ücretli uygulamalara dönmeye başlıyorlar.
Bu da kullanıcıların artık ücretsiz uygulama cennetinin sonuna gelmesi anlamına geliyor. Ücretsiz oyunlar, ücretsiz araçlar, ücretsiz müzik, ücretsiz uygulamalar…
Ad-block dünyası genişledikçe, ücretsiz uygulama dünyası küçülecek. Bu aynı zamanda ad-block uygulamalarının da zararına bir gelişme çünkü ücretsiz uygulamalar ortadan kalktıkça, ad-block uygulamalarına ihtiyaç da kalmayacak ve telefonda boşuna hafıza yiyen ad-block uygulamaları sonunda uninstall edilecek.
Bu da kullanıcıların artık ücretsiz uygulama cennetinin sonuna gelmesi anlamına geliyor. Ücretsiz oyunlar, ücretsiz araçlar, ücretsiz müzik, ücretsiz uygulamalar…
Ad-block dünyası genişledikçe, ücretsiz uygulama dünyası küçülecek. Bu aynı zamanda ad-block uygulamalarının da zararına bir gelişme çünkü ücretsiz uygulamalar ortadan kalktıkça, ad-block uygulamalarına ihtiyaç da kalmayacak ve telefonda boşuna hafıza yiyen ad-block uygulamaları sonunda uninstall edilecek.
Kısacası, ad-block uygulamalarının daha akıllı olması ve diğer
uygulamalarla iletişim halinde çalışması, sadece standart reklam
uygulamalarının dışına çıkan arsız reklamları kapatması, uygulama
geliştiricilerinin de ad-block uygulamaları ile işbirliği yaparak,
kullanıcıların lehine revizyonlara gitmesi gerekiyor ki, hem uygulama
geliştiriciler reklamlardan para kazanmaya devam etsinler, hem ad-block
uygulamaları gereksiz duruma düşmesin, hem de kullanıcılar uygulamalara
para ödemek zorunda kalmasın…
Bakalım, mobil uygulama Dünyası bu işbirliğini gerçekleştirebilecek mi yoksa herkesin zarar ettiği bir yıkım mı gerçekleşecek?
Bakalım, mobil uygulama Dünyası bu işbirliğini gerçekleştirebilecek mi yoksa herkesin zarar ettiği bir yıkım mı gerçekleşecek?