Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nın
Adana ayağı 15 Ekim tarihinde, e-ticaret ve girişimcilik ana konularıyla
düzenlendi. Peki etkinlikte neler ön plana çıktı?
ETicaretSem’in Turkcell ana sponsorluğunda düzenlediği Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nın toplam 10 seminerinden birincisi Adana’da gerçekleşti.
Metin Uca’nın sunduğu seminerde, Türkiye’nin en büyük şirketlerinden 22 konuşmacı ve 1000’den fazla katılımcı yer aldı.
Başta e-ticaret ve girişimcilik üzerine
konuşulan seminerde öne çıkan konu ise mobil dünya ile beraber gelişen,
yeni pazarlama trendleri oldu.
TV’den çok mobil cihazlara bakıyoruz
Belli bir yaş altı pek çok kullanıcı,
günümüzde akıllı telefon kullanıyor. Akıllı telefon kullanımı çok ciddi
rakamlara ulaşmış boyutta.
Türkiye gibi televizyon
izlemeyi, diğer Avrupa ülkelerinden daha çok seven bir ülkede, mobil
cihazlara bakma oranı, televizyonlara bakma oranını geçmiş durumda.
Turkcell Kurumsal Pazarlama İletişim Müdürü Özlem Arın’ın
sunumunda paylaştığı rakamlara bakacak olduğumuzda, günde
televizyonlara 111 dakika, mobil cihazlara ise 177 dakika bakıyoruz.
İnternete de mobil cihazlardan giriyoruz
Mobil cihazlarda internete girme oranları
yüzde 50 seviyesindeyken, özel günler ve bayram gibi tatil günlerinde
bu rakamlar mobil lehine çok daha yüksek seviyelere çıkabiliyor. Yani iş
hayatımızda bilgisayar başında olmasak, pek çok kişi bilgisayar
açmayacak ve internete de mobil cihazlardan girecek.
Yeni pazarlamanın önemi burada ortaya çıkıyor!
Kullanıcıların yoğun talep gösterdiği her
platform, pazarlama ve ticaret sektörünün birinci tercihidir. Günümüzde
ve önümüzdeki dönemde en çok özen gösterilen birim ise mobil pazarlama
olacak.
İyi analiz, başarıyı artırıyor
Günümüzdeki akıllı telefonlar, firmalara uygulama platformları ve operatörler aracılığıyla pek çok bilgiyi sunuyor.
Örneğin x bölgesinde, şarjı yüzde 20’den
az kalan kullanıcılara, ilgili SMS’i gönder diyebiliyorsunuz. İlgili
SMS’te ise, gelin kahvenizi için hem de telefonunuzu şarj edin derseniz,
günlük ziyaretçinize ek, pek çok kullanıcıyı mekanınıza
çekebilirsiniz.
Bunun gibi pek çok örnek verebiliriz.
Akıllı cihazlarla beraber artan büyük veriyi ve teknolojik alt yapıyı
iyi kullanan şirketler başarılı oluyor. Teknolojiyi kullanmayanlar ise
şimdi olmasa bile, çok kısa süre sonra başarısız sonuçlar almaya mahkum
kalacak.
Reklam anlayışı da değişiyor
Günümüzde klasik reklam ve pazarlama
yöntemlerinin yerini, yine mobil cihazların yapabildiklerini düşünerek
gerçekleştirilen yeni nesil, interaktif reklamlar alıyor.
Bir mobil sitede ya da uygulamada
kullanılan klasik banner yerine, insanları çağıran, tıklamaya teşvik
eden, ses kaydı alabilen ya da dokundurabilen, bir nesne çizdirebilen
reklamlar, yeni dönemin en dikkat çeken detayları olarak yer alıyor.
Bu tip kişisel gelişim, girişim, pazarlama ve e-ticaret seminerlerine katılıyor musunuz?
Haber Kaynağım :