Bu yazımızda Google Analytics ve
Adwords hesaplarının nasıl birbirine bağlanabileceğini, yararlarını ve
ipuçlarını anlatıyoruz.
Google’ın popüler servislerinden Analytics ve Adwords
hesaplarını birbirine bağlayabilirsiniz. Adwords hesabına Google
Analytics hesabı bağlamak, reklamlarınıza tıklayıp sitenize gelen
kullanıcıların site içerisinde nereye gittikleri en fazla nerede zaman
harcadıkları vb. bilgileri analiz etmenize yardımcı olabilir. Bu
bilgiler sayesinde reklamlarınızı ve web sitenizi daha iyi hale
getirebilirsiniz.
Google Analytics,
web sitenize gelen tüm trafiği izleyen bir araçtır. Analytics ile
sitenizi kaç kişinin ziyaret ettiğini, kaç tane sayfa görüntülendiğini,
kullanıcıların sitenizde kaç dakika kaldıklarını ve daha derine inersek
sayfaları hangi sırayla görüntülediklerini bile ölçümleyebilirsiniz.
Bu bilgiler ile web sitenizin trafiği ve satışlarınızın ne kadarının Adwords’ten
geldiğini görebilirsiniz. Ayrıca, sitenize gelen kullanıcıların web
sitenizin neresinde çıkmaya karar verdiğini ve kullanıcıların en fazla
ilgisini çeken kısımların hangileri olduğunu da belirleyebilirsiniz.
Google Analytics ile Adwords
hesaplarınızı bağladığınızda, Analytics istatistiklerinizin bazılarını
standart Adwords hesabınıza aktarabilir ve bu istatistikleri yan yana
görüntüleyebilirsiniz.
Hesapları birbirine bağladığınız zaman bazı
Analytics istatistiklerini Adwords hesabınızda görebilmek için
sütunlardan eklemeniz gerekmektedir.
Google Analytics verilerini Adwords üzerinde görüntülemenin faydaları
Standart Adwords’ün sunmuş olduğu istatistiklerin yanında Google Analytics verilerini
görüntüleyerek, sitenize gelmiş ziyaretçilerin reklamınızı tıkladıktan
sonra açılış sayfalarınıza eriştiklerinde ne yaptıklarına dair doğrudan
bir bilgi edinirsiniz.
Bu bilgiler size kampanyanız ve reklam gruplarınızın etkileşimi ve stratejisi ile ilgili farklı bir bakış açısı kazandırabilir. Bütçeniz de, reklamlarınıza verdiğiniz teklifler de, açılış sayfalarınızda ve reklam metinleriniz de daha net kararlar almaya yardımcı olabilir.
Bu bilgiler size kampanyanız ve reklam gruplarınızın etkileşimi ve stratejisi ile ilgili farklı bir bakış açısı kazandırabilir. Bütçeniz de, reklamlarınıza verdiğiniz teklifler de, açılış sayfalarınızda ve reklam metinleriniz de daha net kararlar almaya yardımcı olabilir.
Not : Hesaplar bağlandıktan sonra, Google
Analytics verilerinizin AdWords hesabınızda gösterilmesi birkaç saati
bulabilir ve bu verileri görmek için oturumu kapatıp yeniden açmanız
gerekebilir.
Analytics ve Adwords hesaplarınızı bağladınız mı?
Analytics ve Adwords hesaplarınızı bağladınız mı?
Haber Kaynağım :
Yazan: Sempeak Google Reklam Ajansı
http://shiftdelete.net/





