Birçok web site sahipi yükselen siteleri ve belli bir ziyaretçi
sayılarına ulaşan websiteleri için reklam almaya başlıyorlar. Bu noktada
gerek ödeme gerekse ziyaretçi sayma bakımından şaşmayan firma Google’ın
adsense servisini kullanıyorlar.
Google Adsense başvurusu yapmadan önce
birçok detaylara dikkat etmeniz gerekmektedir. Ayrıca adsense hesabı
aldıysanız ve ban yemek istemiyorsanız Google’ın politikalarında bulunan
ban sebeplerine dikkat etmek zorundasınız demektir. Bunlarla ilgili
çeşitli makaleleri sitemizden bulabilirsiniz.
Adsense’yi ilk defa kullanacaksanız ve sitenizde onaylandıysa adsense
paneline giriş yaptığınızda sizleri bir ana sayfa karşılar. Ana sayfada
daha çok genel ve başlık rakamlar gözükür. Fakat kullanıcı performans
raporları kısmına girdiği vakit bu noktada çeşitli adsense terimleri ile
karşılaşabilir.
İlk etapda bu terimler çok karışık ve anlamsız gelsede
sitenize gelen ziyaretçi sayısı arttıkça ve kazançlarınızda gelmeye
başlayınca hepsi bir anlam kazanacaktır. Performans rapoları bölümünde
TBM, BGBG ve TO gibi bazı adsense terimleri bulunmakta. Şimdi ise
sizlere tek tek bu terimlerin ne anlama geldiğini ve ne önem
içerdiğinden bahsedeyim.
* Adsense Terimleri *
TBM :
Adsense terimleri arasında kazanç ölçme anlamında yararlı terimlerden
bir tanesidir. Açılımı Tıklama Başına Maliyet’dir ve ingilizcesi ise
CPC’dir. Bu terim iki şekilde anlatılabilir ilki, tek tıklamaya verdiği
ücretdir. İkincisi ise tahmini kazancınızın tıklama rakamına
bölünmesidir.
Kısacası Tahmini Kazanç/Tıklanma sayısı diyebiliriz. Örnek
verirsek 100 TL tahmini kazancınız bulunuyor, bunu 200 tıklama ile
kazandınız der isek, formüle göre 100/200 eder.
Oda TBM değerinizi 0.5
yapar yani 200 tıklamaya 0.5 krş ile 100 TL kazanmışsınız anlamına
gelecektir. Tıklanan reklamın vereceği ücret reklam veren tarafından
ayarlanmıştır. Az tık ve yüksek TBM oranı her zaman daha yararlı ve
kazançlıdır.
TO :
Diğer bir kavram ise adsense terimleri arasında Tıklama Oranı
anlamına geliyor. İngilizcesi CTR olan bu kavramın hesaplama formülü
reklam tıklanma rakamı/sayfa gösterimidir.
Tıpkı TBM kavramındaki gibi
örnek verirsek sayfa gösterim sayınız 1000 ise ve reklam tıklanma
rakamınız 15 ise Tıklanma Sayısı/Sayfa Gösterimi formülü ile TO
değeriniz %1.5 olarak çıkacaktır.
Sayfa TO oranınız yüksek ise sitenize
gelen ziyaretçilerin reklamlara basma olasılığının yüksek olmasını
gösteriyor. Aksine düşük ise tıklanma oranınızın düşük olduğunun
göstergesidir.
BGBG :
Diğer bir kavram BGBG, adsense terimleri arasında Bin Gösterim Başına
Gelir olarak açıklanıyor. Bu terimin ingilizcesi RPM olup tahmini
kazancınızın sayfa gösterim rakamına bölünüp 1000 ile çarpılmasıdır.
Bunu net bir dil ile açıklarsak, Adsense panelinizde 5000 gösterim
gördüyseniz ve bu gösterim rakamı ile 20 TL kazanç sağladıysanız. 1000
gösterimede 10 TL kazanacağınız anlamına gelecektir.
Adsense terimleri
arasında önemli rol oynayan BGBG oranınızın yüksek olması sizin için
faydalı olacaktır. Adsense’de öne çıkan terimler bunlardan ibaret. Bol kazançlar, bol tıklamalar..
Haber Kaynağım :
http://www.adsenseyardim.com/