Adsense Terimleri TO, BGBG, TBM

 
            Birçok web site sahipi yükselen siteleri ve belli bir ziyaretçi sayılarına ulaşan websiteleri için reklam almaya başlıyorlar. Bu noktada gerek ödeme gerekse ziyaretçi sayma bakımından şaşmayan firma Google’ın adsense servisini kullanıyorlar. 

Google Adsense başvurusu yapmadan önce birçok detaylara dikkat etmeniz gerekmektedir. Ayrıca adsense hesabı aldıysanız ve ban yemek istemiyorsanız Google’ın politikalarında bulunan ban sebeplerine dikkat etmek zorundasınız demektir. Bunlarla ilgili çeşitli makaleleri sitemizden bulabilirsiniz.

Adsense’yi ilk defa kullanacaksanız ve sitenizde onaylandıysa adsense paneline giriş yaptığınızda sizleri bir ana sayfa karşılar. Ana sayfada daha çok genel ve başlık rakamlar gözükür. Fakat kullanıcı performans raporları kısmına girdiği vakit bu noktada çeşitli adsense terimleri ile karşılaşabilir. 
 
                    İlk etapda bu terimler çok karışık ve anlamsız gelsede sitenize gelen ziyaretçi sayısı arttıkça ve kazançlarınızda gelmeye başlayınca hepsi bir anlam kazanacaktır. Performans rapoları bölümünde TBM, BGBG ve TO gibi bazı adsense terimleri bulunmakta. Şimdi ise sizlere tek tek bu terimlerin ne anlama geldiğini ve ne önem içerdiğinden bahsedeyim.

*      Adsense Terimleri      *

TBM :

                                       Adsense terimleri arasında kazanç ölçme anlamında yararlı terimlerden bir tanesidir. Açılımı Tıklama Başına Maliyet’dir ve ingilizcesi ise CPC’dir. Bu terim iki şekilde anlatılabilir ilki, tek tıklamaya verdiği ücretdir. İkincisi ise tahmini kazancınızın tıklama rakamına bölünmesidir. 
 
                  Kısacası Tahmini Kazanç/Tıklanma sayısı diyebiliriz. Örnek verirsek 100 TL tahmini kazancınız bulunuyor, bunu 200 tıklama ile kazandınız der isek, formüle göre 100/200 eder. 

Oda TBM değerinizi 0.5 yapar yani 200 tıklamaya 0.5 krş ile 100 TL kazanmışsınız anlamına gelecektir. Tıklanan reklamın vereceği ücret reklam veren tarafından ayarlanmıştır. Az tık ve yüksek TBM oranı her zaman daha yararlı ve kazançlıdır.

TO :

                            Diğer bir kavram ise adsense terimleri arasında Tıklama Oranı anlamına geliyor. İngilizcesi CTR olan bu kavramın hesaplama formülü reklam tıklanma rakamı/sayfa gösterimidir. 
 
                      Tıpkı TBM kavramındaki gibi örnek verirsek sayfa gösterim sayınız 1000 ise ve reklam tıklanma rakamınız 15 ise Tıklanma Sayısı/Sayfa Gösterimi formülü ile TO değeriniz %1.5 olarak çıkacaktır. 

Sayfa TO oranınız yüksek ise sitenize gelen ziyaretçilerin reklamlara basma olasılığının yüksek olmasını gösteriyor. Aksine düşük ise tıklanma oranınızın düşük olduğunun göstergesidir.

BGBG :

                    Diğer bir kavram BGBG, adsense terimleri arasında Bin Gösterim Başına Gelir olarak açıklanıyor. Bu terimin ingilizcesi RPM olup tahmini kazancınızın sayfa gösterim rakamına bölünüp 1000 ile çarpılmasıdır. 
 
                      Bunu net bir dil ile açıklarsak, Adsense panelinizde 5000 gösterim gördüyseniz ve bu gösterim rakamı ile 20 TL kazanç sağladıysanız. 1000 gösterimede 10 TL kazanacağınız anlamına gelecektir. 

Adsense terimleri arasında önemli rol oynayan BGBG oranınızın yüksek olması sizin için faydalı olacaktır. Adsense’de öne çıkan terimler bunlardan ibaret. Bol kazançlar, bol tıklamalar..

Haber Kaynağım : 
http://www.adsenseyardim.com/