Bu zamana kadar yapılan Seo stratejilerinin temel amacı sıralama bazlı olmasıydı, arama motoru optimizasyonu
kelimesinin anlamını düşünürsek sitenize giren / girmesi gereken
ziyaretçiler için site içerisinde yapılması gereken bazı optimizasyon ve
analiz işlemlerine yer verilmesi gerekir.
Ziyaret üzerinden elde
edilecek geri dönüşler her zaman alan adında ve markada bir iz bırakıp
etki oluşturacağından dolayı bir ziyaretçinin ikinci ve üçüncü
ziyaretlerinde doğal olarak marka bilinirliği oluşacak, ardından da
satış üzerine kurulu bir e-ticaret sitesi ise satın alım daha çok hızlanacaktır.
Ziyaretçi bazlı Seo yayın hayatına başlamış bir sitenin verilerini analiz ederek özel bir Seo planı oluşturmanızı sağlar.
Bu aşamada baz alabileceğiniz bazı veriler ise;
* Tarihlerle orantılı ziyaretçi artışı/düşüşü
* Anahtar kelime üzerinden elde edilen ziyaretçiler
* Sayfa görüntülenme sayısı
* Sabit ve yeni ziyaretçi sayıları
* Ziyaretçi Kaynakları (Doğrudan, yönlendirenler, arama motorlarına göre sınıflandırılması)
* En çok ziyaret edilen sayfalar
* Ülke ve şehir bazlı ziyaretçi ayırımı
* Sayfada kalma süresi
* Site dışı ziyaretçi bazlı Seo
* Şimdi dilerseniz son yılların önemli Seo tekniği olan ziyaretçi bazlı Seo çalışması konusunda yapılabilecekler hakkında fikirler aktaralım.
Ziyaretçi bazlı Seo çalışmasında tarihlerle orantılı ziyaretçi artışı / düşüşü
Bazı internet siteleri hizmet ettikleri amaç doğrultusunda yılın belirli günlerinde, aylarında veya dönemlerinde ziyaretçi yoğunluğu yaşayabilmektedir.
Bu süreçleri fark ederek buna uygun çalışmalar
yapmanız siteniz açısından daha çok verim almanızı sağlayacaktır.
Google Analytics üzerinden tüm zamanları
seçerek sitenizin 1 yıl boyunca hangi aylarda veya dönemlerde yüksek
ziyaretçi sayılarına ulaştığını fark edebilirsiniz.
Tatil siteleri için yaz ayları yoğun geçerken kış turları ile ilgili siteler kış aylarında yoğun ziyaretçiye sahip olabilmektedirler.
Öneri : Ziyaretçilerinizin yoğun olduğu aylardan 2-3
ay önce Seo çalışmalarınızı arttırarak ziyaretçi sayılarınızın daha
yüksek seviyelere ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
Ziyaretçi bazlı Seo’da anahtar kelime üzerinden elde edilen ziyaretçi
Anahtar kelimeler genel ve yoğun aramalar üzerinden sitenize ziyaretçi sağlarken bu kelimelerin türevlerinin de belirlenerek ek ziyaretçi kaynakları oluşturmanız mümkündür.
Örneğin Google WebMaster
Tools ve Google Analytics üzerinden sitenize hangi anahtar kelimeler
üzerinden geliyorlar ise bu kelimelerin türevlerini belirleyebilirsiniz.
Örnek anahtar kelime : halı saha
Anahtar kelime türevleri : halı saha yapımı, halı saha yapan firmalar, halı saha maliyeti
Sayfa görüntülenme sayısı :
Özellikle sitenize giren bir ziyaretçi iyi yönlendirildiği takdirde 1’den çok sayfanızı gezebilir. Bunun içinse sayfa içerisinde yer vereceğiniz yönlendirmeler ve görsel materyaller yeterli olacaktır.
Tekil ziyaretçi sayınız ile sayfa görüntülenme sayınız yakın oranlarda ise şu önerileri uygulayarak sayfa görüntülenme sayınızı katlarca fazlasına ulaştırabilirsiniz.
1. Öneri : Siteniz içerisinde içeriğiniz ile alakalı
30-40 fotoğraftan oluşan bir galeri koymanız bir ziyaretçinin galeri
sayfalarını gezeceğinden dolayı sayfa gösterim sayısını büyük oranda
arttıracaktır.
2. Öneri : Sayfanız içerisinde bir sonraki yazınızın
veya bir önceki yazınızın bağlantısı ile konu başlığına ziyaretçiyi
rahatsız etmeden yer verirseniz de sayfa görüntülenme sayınız
artacaktır.
Hızlı olarak arttırmak istiyorsanız 1. Seçenek daha çok
işinize yarayacaktır.
Sabit ve yeni ziyaretçi sayıları :
Arama motorları bir ziyaretçinin bir siteye periyodik olarak gördüğünde ziyaretçinin siteden memnun kaldığını kolaylıkla anlamaktadır.
Bu nedenle sabit takipçileriniz olması sitenizin Seo açısından büyük avantajlar kazanmasına neden olacaktır.
Peki, sabit ziyaretçiler nasıl elde edebilirsiniz?
* Kampanyalar düzenleyin :
Kampanyalar düzenlemeniz ziyaretçilerinizi bir nebze olsun tekrardan
sitenize sokmak için iyi bir fikir olsa da maddi açıdan da sizi yoracak
bir tercih olabilir.
Kampanyalarınızı istikrarlı şekilde periyodik
olarak düzenlediğiniz takdirde sabit ziyaretçileriniz kendiliğinden
oluşacaktır.
İçeriğiniz ile alakalı hediyeler sunmanız gerektiğini
hatırlatmamıza gerek yoktur sanırım.
* Sosyal Medya’yı kullanın :
Sitenize ait sosyal medya hesapları dâhilinde biriken takipçileriniz
aslında birer sabit ziyaretçinizdir.
Takipçileriniz aynı kişiler olduğu
içinde sitenizden yayınladığınız bir bağlantıya sosyal medya
hesaplarınız üzerinden sabit takipçilerinizi çekerek bunu amacına uygun
şekilde yerine getirebilirsiniz.
Ziyaretçi kaynakları :
Ziyaretçilerin sitenize gelmesi için hangi kaynaklar üzerinden
geçtiğini Google Analytics üzerinden görebilirsiniz.
Yönlendirme
kaynaklarına göre site haritalarınızı ziyaretçi gelen arama motorlarına
güncel olarak tekrar gönderebilirsiniz. Bu şekilde yeni içerikleriniz de
listelenerek size ziyaretçi olarak dönebilir.
Siteniz hakkında bir içerik yazılmış ve bu içerik üzerinden ziyaretçi
elde ediyorsanız site sahibi ile irtibata geçerek daha detaylı ve
kaliteli bir içerik oluşturabilir ve yayınlamasını rica edebilirsiniz.
En çok ziyaret edilen sayfalar :
Bazı içerikleriniz diğer içeriklerinize nazaran daha çok ziyaretçiye ev sahipliği yapmaktadır.
Bu içeriklerinizde sıralama kaybı yaşamamak
için içeriklerinizi periyodik olarak güncelleyebilir, güncel bilgiler
ile zenginleştirebilirsiniz.
Sayfa görüntülenme sayısını arttırmak adına o içeriğiniz ile alakalı
diğer içeriklerinizi de sayfa altında linkler vererek ziyaretçilerinizi
bu sayfalara da yönlendirebilirsiniz.
Ülke ve şehir bazlı ziyaretçi ayrımı :
Ziyaretçilerinizin hangi ülkelerden ve şehirlerden ne kadar sıklıkla ziyaret ettiğini bilmiyor olabilirsiniz. Bunun için detaylı bir araştırmaya da gerek yok.
Google Analytics üzerinden erişebileceğiniz coğrafi veriler size hangi kesimin en çok hangi içeriklerinizi görüntülediğini sunmaktadır.
Bu verilere dayanarak o kesime ait en çok görüntülenen sayfaların
alternatiflerini üreterek ziyaretçilerinizi bu yönde arttırabilirsiniz.
Örneğin “Bursa’ya özel kıyafetler” içeriğiniz için alternatif olarak
“Bursa yöresel kıyafetleri” ve “Bursa folklor kıyafetleri” gibi
içerikler üretebilirsiniz.
Sayfada kalma süresi :
Bir ziyaretçiyi sayfanızda en fazla kaç dakika tutabilirsiniz?
Eğer
ki film ve video sitesi değilse 10 dakikadan fazla tutmanız imkânsız
olabilir. Sizlere bu konuda sayfada kalma sürenizi arttıracak mükemmel bir öneri sunacağız.
İlk cümlelerimizde de belirttiğimiz gibi görsel klipler, videolar
ziyaretçileri adeta sayfanıza bağlamaktadır. Bu nedenle içerikleriniz
içerisinde sunacağınız videolar sayesinde sayfada kalma süresini
kolaylıkla arttırabilirsiniz.
İçeriğiniz ile alakalı bir videonun
ortalama 5-10 dakika olduğunu düşünürsek bu harika bir rakamdır. Siteniz
film sitesiyse bu durum aksine olabilir.
Film sitelerinde bir video süresi 3 saat kadar zaman alabilirken değerlendirme de buna göre esnek olacaktır.
Site dışı ziyaretçi bazlı Seo :
Bundan önceki anlattığımız tüm maddeler genellikle site içi düzenlemelere dayalı idi. Şimdi ise bu adımda yaptıracağınız yada bireysel olarak yapacağınız bir Seo çalışması ile ziyaretçilerinizi maksimum düzeye getirdiğiniz sitenize çekme zamanıdır.
Site dışı ziyaretçi bazlı Seo
çalışmalarında site üzerine gelecek ziyaretçi kaynakları belirlenerek
kalıcı bağlantılar oluşturulmaktadır. Bu bağlantılar periyodik olarak
geliştirilerek sağlanan ziyaretçilerin sürekliliği oluşur.
Haber Kaynağım :
http://www.seohocasi.com/





