Pazarlamanın geleceğine dair 12 fikir

                              Bir kahve molasına ne dersin? 

Fikir : Telefonunuzun durumsal bilgileri kullanılarak size özel teklifler yapılması. 

Senaryo : Telefonunuzun şarjı bitmek üzere. Bir anda önünden geçtiğiniz kafe, telefonunuza bir mesaj gönderiyor. Bir kahve molası ile telefonunuzu şarj edebileceğinizi hatırlatıyor. 

Hayal Değil : Sizin izniniz dahilinde telefonunuzun kullanımına ilişkin şarj, hafıza gibi durum bilgilerine uzaktan erişilmesi ve size özel önerilerin yapılması mümkün.  

Turkcell, Seamless platformuyla müşterilerine bugünden bu hizmeti vermeye başladı bile.

Öneri motoru :)

Fikir : Telefonunuza gelen ürün tekliflerinin beğendiğiniz veya daha önce satın aldığınız şeylerle uyumlu olması. 

Senaryo : Perdecide eviniz için yeni perdeler beğendiniz. Aklınızda buna uygun mobilya almak var. Siz yorulmadan çevredeki mobilyacılardan seçtiğiniz perdeye uyumlu mobilya önerileri geliyor. 

Hayal Değil : Alışverişimiz bitmeden beğenme ihtimalimiz olan diğer ürünlerin de akıllı telefonumuza gelmesi mümkün.

Arama motoru ve e-ticaret sitelerinde kullanılan tavsiye motoru teknolojisi, fiziksel alışveriş deneyimine aktarılabilir.

Bugün yol önerisi verebilen uygulamalar gelecekte alışveriş önerisi de sunacaklar.

Nabza göre şerbet :)

Fikir : Markalardan gelen teklif, kampanya, bilgilendirme ve öneri mesajlarının ruh halinize uygun gelmesi. 

Senaryo : Mutsuz olana dondurma, canı sıkılana sinema, işten bunalana tatil mesajı… Müşterisinin sesine kulak veren firmalar nokta atışı öneriler yapıyor. 

Hayal Değil : Sosyal medya analizi ile markalar, müşterilerinin paylaşımlarını anlık takip edebiliyorlar.

Bu bilgileri pazarlama verisine dönüştürebilen şirketler müşterilerine doğru zamanda doğru öneriler ile ulaşabilme fırsatı yakalayabilir; böylece müşterilerinin kalbinde taht kurabilirler.

Kendi sahanı yarat :)

Fikir : Bir ürünü almadan önce onunla yaşayacağınız deneyimi gerçekmiş gibi yaşamak. 

Senaryo : Sanal gerçeklik gözlüğü ile almak istediğiniz ayakkabıyı, ünlü bir futbolcunun maça çıkarken yaşadığı deneyime benzer bir şekilde yaşama fırsatı buluyorsunuz. 

Hayal Değil : Sporcuların müsabaka anları sanal gerçeklik gözlükleri ve aksesuarları ile müşteriye yaşatılabilir. 

Oculus Rift sanal gerçeklik gözlüğü ve Omni isimli yer platformu sanal gerçeklik oyunlarında oyuncuların etkileşim deneyimini artırıyor.

Bu deneyim markalara da uygulandığında müşterilerde çok farklı etkiler yaratabilir.

Gözünden anlayan reklam :)

Fikir : Bir görsel veya ilan üzerinde odaklandığınız veya ilginizi çeken şeyin tespit edilmesi. 

Senaryo : Baktığınız bir tatil ilanında fiyat, ulaşım, tatil yeri gibi farklı bilgiler var. 

Gözünüzün odaklandığı noktayı algılayan ilan sizin ilgilendiklerinizden yola çıkarak size yeni teklifler sunuyor. 

Hayal Değil : Göz takibi teknolojileri ilanlarda baktığınız yeri tanıyabiliyor. Bu teknolojiler bugün reklamların etkinliğini ölçmek için yapılan testlerde kullanılıyor.

Gelecekte neden gerçek zamanlı iletişimde kullanılmasın?

Kişiye özel anlık teklifler, lokasyon, göz takibi ve müşteri geçmişi bilgileri işlenerek üretilebilir.

Ofiste test sürüşü :)

Fikir : Kısıtlı zamanda bile hayal ettiğiniz ürünü deneyimlemek. 

Senaryo : Ne zamandır denemeyi düşündüğünüz otomobilin test sürüşünü öğle arasında sanal gerçeklik deneyimi ile yapıyorsunuz. 

Hayal Değil : Sanal gerçeklik gözlüğü ve çevresindeki aksesuarlar bugün oyunlarda kullanılırken, ticari ürünlerin üç boyutlu simülasyonu konusunda üretici şirketlerin de dikkatini çekiyor.

Görme ve duyma duyuları üç boyutlu gözlükle, dokunma hissi de sanal gerçeklik eldiveni ile gerçek oluyor. 

Koku üreten teknolojiler de gerektiğinde ortam kokusunu yayarak gerçeklik algısını güçlendiriyor.

Canlanan katalog :)

Fikir : Oturmak istediğiniz evi, içinde mobilyalar ile hayal edebilmek. 

Senaryo : Emlakçı ile ev gezerken, mobilya ürünleri satan mağaza artırılmış gerçeklik gözlüğümüze evin eşyalı görüntüsünü gönderse? 

Hayal Değil : Bu senaryoyu sağlayabilecek çeşitli teknolojiler mümkün. Tabletle çalışan yapısal sensör Occipital, gelecekte artırılmış gerçeklik uygulamalarını içine alabilecek gözlükler ve lensler bu teknolojiler arasında.

Ev eşyaları satan mağazalar, ürünlerinin üç boyutlu görüntülerini doğru zamanda, bu teknolojileri kullanan müşterilere gönderebilirler.

İnteraktif reklam panosu :)

Fikir : Dış ilan panolarındaki bilgi ve görsellerin size özel değişmesi. 

Senaryo : Aracınızla giderken yolda gördüğünüz panoların size özel ilanlar yayınlaması. 

Kullandığınız araç modelini anlayan bir pano sizi bir üst modeli almanız için teşvik ediyor. 

Hayal Değil : Lizbon’da bir alışveriş merkezi çıkışında yer alan pano bu projeyi görüntü tanıma teknolojisi ile yaptı.

Görüntü tanıma sensörleri İstanbul’da yaşayan çoğu insanın neredeyse her gün kullandığı köprülerde plaka tespiti için de kullanılıyor.

Yukarıdaki senaryoda sensör ve arkasında çalışan görüntü tanıma yazılımı geçen aracı tanıyarak, müşteri araç bilgisine göre görüntülenecek ilanı getirilebilir.

Kokulu Mesaj :) 

Fikir : Ürün tanıtımlarını, yazı veya fotoğraftan oluşan bir mesaj yerine kokusuyla birlikte almak. 

Senaryo : Daha önce kaldığınız otel yeni sezon için tanıtım mesajını kendini hatırlatan deniz kokusuyla birlikte gönderse daha etkili olmaz mı? 

Hayal Değil : İnternet üzerinden koku gönderme teknolojisi şu an prototip aşamasında. Harvard Üniversitesi’nde bir profesör, geliştirdiği OPhone adlı bir prototiple, 32 farklı aromadan 300 bin farklı koku üretebiliyor.

Bu cihaz sayesinde markalar özel olarak ürettirdikleri kokuları uzaktaki müşterilerine gönderebilecekler.

Oteller doğa kokusu, restoranlar yiyecek kokusu, markalar kendilerine özel kokuları kullanarak pazarlama yapabilecek.

Akıllı öneri :)

Fikir : Markaların, müşteri ihtiyacı kendi ürünüyle ilgili olmasa bile onların yanında olduklarını hissettirmesi. 

Senaryo : İlk defa gideceğiniz bir ülkede elektrik prizlerinin farklı olduğunu bankanızın uyarısıyla öğreniyorsunuz. En yakın satış noktasına yönlendiriliyorsunuz. 

Hayal Değil : Müşterilerin dijital ortamda paylaştığı bilgiler izinleri dahilinde markalar tarafından kullanılarak faydaya dönüştürülebiliyor.

Örneğin Google’ın Now uygulaması, e-posta ve konum bilginizden anlam yaratarak, gideceğiniz yeri öngörüp faydalı trafik bilgilerini tam zamanında ekranınıza getirebiliyor.

Tam aradığın ayakkabı :)

Fikir : Markaların, müşterilerine farklı kanallarda yaşattıkları deneyimleri entegre hale getirmesi. 

Senaryo : Sevdiğiniz ayakkabı markasının yeni çıkan modellerini merak edip önden araştırdınız. 

Ayakkabıyı denemek için mağazaya gittiğinizde marka bunu bilerek sevdiğiniz modeli ve numaranızı hazır bulunduruyor. 

Hayal Değil : Sosyal medya, internet sitesi geçmişi ve lokasyon, müşteriyi tanımak için kullanılabilecek verilerden bazıları.

Markalar, kullanıcılardan izin alarak veya halihazırda izin alınmış veritabanlarına ulaşarak müşteri deneyimlerini iyileştirebiliyor.

Mağazaya gittiğinizde beacon teknolojisiyle yeriniz tespit edilebiliyor ve size özel bir deneyim yaşatılabilir.

Sonraki tercih :)

Fikir : Alışveriş yaptığınız mağazanın önceki alımlarınızı analiz ederek bir sonraki alımınızı tahmin etmesi ve siz sipariş vermeden size göndermesi. 

Senaryo : Sürekli alışveriş yaptığınız mağaza, önceki alışverişlerinizde satın aldığınız kitapları kayıt altına alıyor. 

Okuma ihtimalinizin yüksek olduğu yeni kitabı henüz haberiniz olmadan önce size gönderiyor. Beğenmezseniz iade ediyorsunuz. 

Hayal Değil : Amazon uzun süredir kitap alışverişi yapan sadık müşterilerine böyle bir uygulamayı başlattı. Sipariş verilmemesine rağmen büyük veri algoritmalarıyla, yüksek oranda kabul gören teslimatlar yapıyor.

Bu uygulama marka ve müşteri arasındaki samimiyete dayanıyor. Milyonlarca müşterisi olan şirkette ilişki düzeyi de büyük veri sayesinde ölçülebiliyor. 

Haber Kaynağım :
http://blog.turkcell.com.tr/