SEO Strateji belirlerken ve İç-Dış SEO taktikleri

Site Dışı SEO Dış SEO
           Bir web sitesinin arama motorları sonuçlarında daha üst konumlara çıkabilmesi için Seo denilen faaliyletlere ihtiyacımız var. Bu işlem genel olarak site içi ve dışı yapılacaklar olmak üzere toparlanabilir.

 Seo strateji belirlerken : Hangi anahtar kelimeler ve kelimelerin rekabet durumu ve geçerli güncel bir kelime olması ( Bu anahtar kelime bildigimiz keyword yada etiket değil yazının açıklama kısmında yada başlığında geçecek şekilde düşünülmelidir. 2009 itibari ile direk arda arda varyasyonlarla yazıya ekleme yapılan meta keywordun bir önemi kalmamıştır.)
 
Site içi optimizasyonda içerik :
Hedef anahtar kelimeler sitede geçiyor mu?
Hedef anahtar kelimeler belli bir yoğunlukta sayfada yer alıyor mu?
İçerik özgün mü okunabilir mi?

Site yapısı :
Site hızlı yüklenebiliyor mu?
Arama motoru bootları kolaylıkla tarayabiliyor mu?
Erişilemeyen kırık link var mıdır?

Meta Tag : 
Title,description,keyword doğru yerleşimde midir?
H1 ve H2 Tagları doğru kullanılmış mıdır?
Image Taglar doğru kullanılmış mıdır?
hedef anahtar kelime bold, underline olarak kullanılmış mı?
Image dosya isimlendirmeleri doğru ve anlamlı mıdır?

URL, Domain ve Hosting :
Domain içinde anahtar kelimeler doğru geçiyor mu?
Domain eski midir?
Domain uzantısı nedir?
URL 'lerde site hiyerarşisi ve anahtar kelimeler var mıdır?
 
Site dışı optimizasyon :
Dizinlere kayıt var mıdır?

Site içi linkerin durumu : 
Sosyal imleme sitelerinden gelen linkler
Komşu web sitelerinden gelen linkler
Sosyal paylaşım sitelerinden gelen linkler
 
Seo taktikleri : 
Burda white hat ve high value yönünde ilerlemek gerekiyor.


Seo : Search Engine Optimization nun baş harflerinin kısaltması olup, Arama Motoru Optimizasyonu dur. Sitenin arama motorları tarafından indekslenmesi ve internet siteleri arasında belli bir konuma gelmesi için yapılan işlemlerdir.

Önemli olan doğal ve kademeli olarak bu işlemlerin zaman yayılayarak yapılmasıdır. Organik ve doğal olarak bu sürecin gelişmesi idealdir.