Seo açısından sürekliliğin önemi

               Seo açısından ele aldığım bir konuyu sitemin biraz daha farklı yayın yapan bir kategorisi olan Soru & Cevap bölümünde az önce yayınladım. Sonrasında ise bu konuyla alakalı daha detaylı bir makaleyi bu ön kısımda paylaşma ihtiyacı duydum. 

Sürekli olarak sitelerin ilerleyişini değerlendirirken ele aldığımız bir konu olan içerik üretme ve bunun devamlılığı ne açılardan incelenmelidir ve bu istikrar neye göre belirlenmelidir bunların üzerinde durmaya çalışacağım. 

Bir webmaster forumunda sorulan soruya binaen az önce cevaplamış olduğum içerik ve yazı istikrarı ile alakalı cevap yazısını aşağıdaki bağlantıdan inceleyebilirsiniz;

    İçerik / Yazı girme istikrarı önemli Mmidir?

Kendini Seo uzmanı olarak değerlendiren bir kimse değilim, uzman kelimesinin de bu konuda nasıl alınabileceği konusunda bu zamana kadar birçok tartışma içerisine de girmiş bulunmaktayım. 

Blogumda yazmış olduğum Seo içeriklerinin hepsi, bugüne kadar açtığım ve yayınını devam ettirdiğim web sitelerde karşılaştığım (kısacası tecrübe olarak edindiğim) kriterlerdir. Kesinliği noktasında birebir yönlendirmeler yapmak yerine, kendi edindiğim şeyleri belirli ölçüde okumak isteyen insanlarla paylaşmak istiyorum. 

Yukarıdaki cevap yazısında belirttiğim gibi yeni açılmış olan bir sitenin can damarlarından birisi de içeriktir. (Hatta yayın hayatına yeni başlamış bir site için birinci dereceden önem gösterilmesi gereken bir koldur diyebiliriz.) Yeni açılmışken belirli bir ziyaretçi kitleniz yoktur. 

Bununla birlikte internet mecrasında sitenizin güven değerlerini artıracak şekilde bağlantılar alabildiğiniz içerikleriniz olmadığından dolayı, backlinkleriniz zayıf olabilir. Bu noktada ise web site sahiplerinin yeni açılacak olan web sitelerinde yapması gerekenleri listelemek istiyorum;

1) Yayın yapılan alanları ve rakipleri inceleyin.

2) Sizden daha uzun süredir bu işin içerisinde olan sitelerin içerik potansiyelini değerlendirin.

3) Ekibinizin (veya sadece siz varsanız) içerik üretme gücüne göre bir plan belirleyin.

4) Sitenizin başlangıç aşamasından itibaren yaptığınız planları sürekli olarak gözden geçirin ve bu planları 1-2 günde değil, uzun bir zamana yayarak kendinizde gördüğünüz eksik / fazla yönleri değerlendirerek güncel tutun.
 
5) Başlıca belirlemiş olduğunuz içerik istikrar planınıza yayın hayatınız boyunca dikkat edin.

İster e-ticaret siteniz, isterse de belirli aralıklarla yazı yazmış olduğunuz bir web günlüğünüz olsun. Sitenize ziyaretçilerinizin gelmesi demek her zaman ticari boyutta düşünülebilecek bir şey değildir.

İçin pazarlama kısmı olan Seo aslında düşüncelerini yaymak ve paylaşmak isteyen kişiler içinde (reklam vermek ve belirli şekillerde sitenizi pazarlamak yerine) daha az maliyetli bir iştir. 

Kimi zaman bu maliyet basit dolaylarda ücretler olabileceği gibi, paranın dışında vakit ve beyin yorgunluğu da olabilir. Yeni açtığınız bir sitenin arama motorları tarafında belirli bir istikrar da güncel tutulması artı değer olarak sitenize yansıyacaktır.

Sitenizi arama motorlarına göre yapmak yerine, kullanıcıları düşünmek sonuç olarak aslında birinci söylemiş olduğum şeyi beraberinde getirir. Ama bu olgu tersine şeklinde çalışmamaktadır. 

Arama motorlarına göre bir site yaparken kullanıcı alışkanlıklarını göz ardı edip botlara yönelik içerik oluşturabilirsiniz. Bu gibi durumlarda manipülasyonlara ve sandbox filtrelerine düşmemek için kullanıcıların ve arama motorlarının alışkanlıklarının ikisini de göz önünde tutarak yayın yapmanız sağlıklı olacaktır. 

Bir web sitenin içerisine yüzlerce makale oluşturup sonrasında ise güncel tutmamak, ziyaretçilerin tekrar tekrar sitenize gelmesinin önüne geçecektir. (Siteniz çok ayrı bir kategori de değilse, bunu genelleyebiliriz.) Ziyaretçiler güncel şeyler görmeyi severler, bir hafta önce girdikleri bir sitede bir hafta sonra girdiklerinin aynıları karşılarına çıkarsa; tekrar o siteyi ziyaret etme istekleri azalabilir. 

Hatta azalacaktır da, aynı şey e-ticaret ve diğer kategori de yayın yapan web site sahipleri için de geçerlidir. İçeriklerin istikrarı ve devamlılığı bu nokta da hem arama motorları hem de ziyaretçiler için fazlasıyla önemlidir.