Kullanıcıların alışveriş alışkanlarının
dijital ortama kaydığı gerçeğiyle tanışmamızın üzerinden uzun
diyebileceğimiz bir zaman geçmese de büyüme hızı ardında bıraktığı
yıllara oranla oldukça iyi ve gittikçe hızını arttırıyor.
Peki sosyal bir eylem olan alışveriş
kavramında müşteri sadakatını sağlamak için markalar ne yapmalı
sorusunun en önemli bileşenlerinden biri Gamification yani oyunlaştırma.
Online alışveriş yaparken müşterileri ile daha fazla etkileşime geçmek
ya da başka müşterilieri ile etkileşime geçmesini sağlamanın en iyi
yollarından biri oyunlaştırma.
Oyunlaştırma sayesinde müşteriler
kendilerini markaya hem daha yakın hem de daha ait hissediyorlar. Ayrıca
markanın dijital ortamlarında daha fazla zaman geçirmelerinin başlıca
motivasyon kaynaklarından biri de yine oyunlaştırma.
Peki sosyal medya kullanımın bu kadar
hızla yükseldiği zamanda markalar için sadece kendi web sitelerinde
çeşikli oyunlar hazırlamak ya da oyunlar için özel web siteleri açmaları
yeterli mi?
Stratejik olarak böyle tercihlerinde yapılması doğru fakat
sosyal medya kesinlikle bir kenara atılmayacak kadar önemli markalar
için.
Müşterilerin markaların websitelerine
girmektense sosyal medya hesaplarını takip etmesi günümüz konuşlarında
çok daha fazla karşılaşılan bir durum. Markalar da bu fırsatı kesinlikle
kaçırmıyorlar.
Kendi web sitelerini müşterilerini
çekmek yerine Facebook üzerinden bir oyun uygulaması yaratarak
müşterilerini oyunun içine çekip ödüller kazanmalarını ve aidiyet
duygularını arttırmayı sağlıyorlar.
Ayrıca Facebook üzerinden yapılan
oyun aktivitelerinde kolaylık müşteri profiline ulaşım, doğru
konumlandırma yapıp yapmadıkları konusunda fikir sahibi olabiliyorlar.
Bunların dışında, twitter yarışmaları,
Vine’dan video çekerek yarışmalar yapmak, Instagram’da fotoğraf ile
bağlılık sağlamak yine markalar için ucuz, kolay ve etkili oyunlaştırma
teknikleri olarak dikkat çekiyor.
Oyunlaştırma, yeni nesil pazarlama
teknikleri için önemli bir yere sahip, oyunlaştırma içinse sosyal medya
fırsatları bulunmaz bir nimet niteliğinde.
Satınalma alışkanlıklarımız
bu şekilde devam ettiği sürece oyunlaştırma bir pazarlama faaliyeti
olarak daha fazla hayatımızın içerisinde olmaya devam edecek.