Pazarlamada oyunlaştırma ve Sosyal Medya etkisi


                   Kullanıcıların alışveriş alışkanlarının dijital ortama kaydığı gerçeğiyle tanışmamızın üzerinden uzun diyebileceğimiz bir zaman geçmese de büyüme hızı ardında bıraktığı yıllara oranla oldukça iyi ve gittikçe hızını arttırıyor.

Peki sosyal bir eylem olan alışveriş kavramında müşteri sadakatını sağlamak için markalar ne yapmalı sorusunun en önemli bileşenlerinden biri Gamification yani oyunlaştırma. 
 
Online alışveriş yaparken müşterileri ile daha fazla etkileşime geçmek ya da başka müşterilieri ile etkileşime geçmesini sağlamanın en iyi yollarından biri oyunlaştırma.

Oyunlaştırma sayesinde müşteriler kendilerini markaya hem daha yakın hem de daha ait hissediyorlar. Ayrıca markanın dijital ortamlarında daha fazla zaman geçirmelerinin başlıca motivasyon kaynaklarından biri de yine oyunlaştırma.

Peki sosyal medya kullanımın bu kadar hızla yükseldiği zamanda markalar için sadece kendi web sitelerinde çeşikli oyunlar hazırlamak ya da oyunlar için özel web siteleri açmaları yeterli mi? 

Stratejik olarak böyle tercihlerinde yapılması doğru fakat sosyal medya kesinlikle bir kenara atılmayacak kadar önemli markalar için.
 
Müşterilerin markaların websitelerine girmektense sosyal medya hesaplarını takip etmesi günümüz konuşlarında çok daha fazla karşılaşılan bir durum. Markalar da bu fırsatı kesinlikle kaçırmıyorlar.

Kendi web sitelerini müşterilerini çekmek yerine Facebook üzerinden bir oyun uygulaması yaratarak müşterilerini oyunun içine çekip ödüller kazanmalarını ve aidiyet duygularını arttırmayı sağlıyorlar. 

Ayrıca Facebook üzerinden yapılan oyun aktivitelerinde kolaylık müşteri profiline ulaşım, doğru konumlandırma yapıp yapmadıkları konusunda fikir sahibi olabiliyorlar.
 
Bunların dışında, twitter yarışmaları, Vine’dan video çekerek yarışmalar yapmak, Instagram’da fotoğraf ile bağlılık sağlamak yine markalar için ucuz, kolay ve etkili oyunlaştırma teknikleri olarak dikkat çekiyor.

Oyunlaştırma, yeni nesil pazarlama teknikleri için önemli bir yere sahip, oyunlaştırma içinse sosyal medya fırsatları bulunmaz bir nimet niteliğinde. 

Satınalma alışkanlıklarımız bu şekilde devam ettiği sürece oyunlaştırma bir pazarlama faaliyeti olarak daha fazla hayatımızın içerisinde olmaya devam edecek.