Google AdWords’ta kalite puanı

Google Kalite Puanı, Google’da reklam vermek isteyen firmaların , Adwords hesaplarındaki anahtar kelimelerinin her birine atanan dinamik bir değişkendir.

 
Genellikle, kalite puanınız ne kadar yüksekse, maliyetleriniz o kadar düşük ve reklamınızın konumu da o kadar yüksek olur. Peki bu nasıl oluyor; genelde bir anahtar kelimenin kalite puanı ne kadar yüksekse o anahtar kelime için tıklama başına ödediğiniz değer belli bir oranda düşüyor ve reklamınızın konumunun yükselmesinde etkili oluyor.


Kalite Puanını belirleyen faktörleri 5 ana başlık altında inceleyebiliriz. Bunlar,
  • Anahtar kelimenizin geçmiş TO.
  • Alakalı ve orijinal reklam metni.
  • Açılış sayfanızın kalitesi, hızı ve orijinal içeriği.
  • Hesabınızın performans geçmişi.
  • Alaka düzeyiyle ilgili diğer faktörler.
Örneğin yukarıda yer alan tabloda 5 tane aynı kelimeye reklam vermek isteyen farklı reklam verenler olduğunu düşünelim. Tüm reklam verenlerin günlük bütçesi 100 TL olarak belirlenmiş verdikleri TBM’ler ve kalite puanları doğrultusunda aldıkları tıklama sayıları ve reklam konumları belirlenmiştir. 

E firması bu 5 firma içerisinde en yüksek TBM’ye sahip olmasına rağmen kalite puanı düşüktür. 

Bunun sonucunda firma 100 TL’lik bütçeyle sadece 106 tıklama alabilmiştir. Fakat D firması TBM’yi 0,30 kuruş vermesine rağmen yüksek kalite puanı sayesinde aynı bütçeyle 345 tıklama alabilmiştir. 

Görüldüğü üzere kalite puanı reklam sıralamasında siteye gelen ziyaretçi sayısına kadar birçok faktörde önemli rol oynamaktadır.

Google’da Reklam verilen bir anahtar kelimenin minimum teklifini hesaplamak için şunlar dikkate alınır :

- Anahtar kelimenin Google´daki tıklama oranı (TO) geçmişi.

- Anahtar kelimenin bulunduğu reklam grubundaki reklamlarla ilgi düzeyi.

- Açılış sayfanızın kalitesi.

- Hesabınızdaki tüm reklamların ve Google anahtar kelimelerin TO´suyla ölçülen hesap geçmişiniz.

- İlgi düzeyiyle ilgili diğer faktörler.

Anahtar kelime hedefli bir Adwords reklamının bir arama sonucu sayfasındaki konumunu hesaplarken şunlar dikkate alınır:

- Reklamın ve eşleşen anahtar kelimenin Google´daki TO geçmişi .

- Anahtar kelimenin ve reklamın arama sorgusu ile ilgi düzeyi.

- Hesabınızdaki tüm reklamların ve anahtar kelimelerin TO´suyla ölçülen hesap geçmişiniz.

- İlgi düzeyiyle ilgili diğer faktörler.

Bu yazı Sempeak Google Reklam Ajansı'nın katkılarıyla hazırlanmıştır.

SDN - ShiftDelete.Net
Yazan: Gökhan Saltık