Breadcrumb link yapısı


       Google’ın sunduğu ve web sayfalarının arama sonuçlarında daha etkileyici görünmesi için kullanabileceğini belirttiği özelliklerden bir tanesi de breadcrumb yönlendirme yapısıdır. Sayfaların bulundukları kategorilere göre hiyerarşik bir yapı oluşturması ve bu yapının Google’ın istediği standartlarda olması koşuluyla, arama sonuç sayfalarında da bu sıralama aynen listeleniyor. 

Uzun bir link yapısına sahipseniz bu bir avantaj olarak değerlendirilebilir. Aynı şekilde arama sonucunda listelenmiş olan içeriğiniz yerine breadcrumb üzerinde listelenmiş olan bir kategori ile ilgilenmek isteyen kullanıcıları da sitenize çekme şansınız bulunuyor.

Rich Snippet olarak adlandırılan bu özellikler arasın olan yıldızlı oylama, yazarın adı ve breadcrumb yapısını görmektesiniz. Olağan link yapısının görüneceği kısımda http://blogger-nedir.blogspot.com/ > Blog Master Seo şeklinde bir hiyerarşik yapı görünüyor. 
 
Hem arama motorları tarafından sitenizin kategorize edilmesinde hem de arama sonuçları arasında siteleri değerlendiren kullanıcılar arasında artısı olduğunu söylemeliyim.

Bu tür içerik işaretleyiciler ve yazarın fotoğrafının çıkması gibi özellikler sitelerin arama sonuçlarında daha çok fark edilebilir kılıyor. Arama sonuçlarında bulunduğunuz sayfada ilk sırada olmasanız bile işaretlediğiniz içerikler sayesinde kullanıcıların ilgisini çekebiliyorsunuz. 

Bu konuyla alakalı yazmış olduğum eski bir yazımı ve diğer rich snippet özelliklerini detaylı incelemek için aşağıdaki bağlantıdan devam edebilirsiniz;
  • Zengin Snippet kullanımı
Bu sitemde kullandığım günden itibaren trafikte ciddi şekilde bir artış gözlemledim. Olağan sıralamalarınıza etkisinden öte, bulunduğunuz konumda daha cicili bicili şekilde duruyor olmanız ziyaretçileri bir kaç tık daha size doğru yöneltiyor.