Backlink almak için yorum atan insanlar


             Blog tutmaya başladığım günden itibaren insanların yorumlarını, geri bildirimlerini daha çok almaya başladım. Çünkü yazdığım konuyla, değindiğim olayla ilgili görüşleri hemen yazının altından insanların bana bildirme imkanları vardı. 

Ama şimdilerde çoğunlukla mail üzerinden sağlıklı geri dönüşler alıyorum. Yorum alanlarımdan arkadaşlarım, dostlarım ve sürekli takip edenlerim yazmıyor değil, onlara haksızlık edemem ama siteme her gün ortalama 40 civarında yorum geliyor. 

Bu yorumlardan hemen hemen yarısı otomatik olarak Akismet tarafından engelleniyor ve istenmeyenlere çekiliyor. Kalanları arasından da ben elle kontrol ederek onay vermeye çalışıyorum. 

Yakın zamanda gelen yorumlardan bir örnek paylaşmak istiyorum. Forumların Seo’ya etkisi başlıklı yazıma parke makinası isimli elemanın attığı yorum,

“etkili yazı tşk”

Hemen hemen her 2 günde bir paravan bloglarını ve ana sitesini imlemek için (sanki burası onun her istediği zaman backlink alabileceği bir web site) gelir saçma sapan yorumlar atar gider. Nofollow dofollow demeksizin insanlar backlink almak için nelerle uğraşmaya başlamış arkadaş. 

Tamam programlarla atanlar var, kimileri de böyle gelip alakasız alakasız yorum atıyor. Onu da geçtim, yorumlarını onaylamadığım zaman da neden onaylanmadı diye trip atanlarda var. 

Kimileri konuyla alakalı yorum atıyor, o konudan hiçbir link çıkışı olmasını istemediğim için linkleri o konu için iptal ediyorum. Sonra tekrar yorum atıyorlar neden linkleri sildin yorumu da sil o zaman diye.

İnsanlar bu şekilde Seo yaptığını düşünüyorsa yapmasın arkadaş, tamam güzel bir sohbet olur konuya ilişkin hem site sahibine hem o konuya gelecek olan kişilere sağlıklı bilgiler paylaşır olumlu / olumsuz konuyla alakalı geri dönüş yaparsın eyvallah; ama backlink alma uğruna bi de ahkam kesmek ne demek anlamış değilim. 

Bu sene başında sadece 3-5 kelimelik olan “yazı için teşekkürler” şeklinde olan 350 civarında yorum sildim. Hadi sildiklerim neyse ama adam teşekkürler bile yazamamış arkadaş. “Tşk” bu nedir yahu.